Åse Bergstedt Nordeas nye leder af Sustainability

Åse Nergstedt
23-06-16 10:20 | Samfundsansvar | Nordea

Vi er glade for at offentliggøre udnævnelsen af Åse Bergstedt som ny leder af Sustainability i Nordea.

- Der er allerede sket rigtig mange gode ting i Nordea, og det vil jeg bygge videre på og øge ambitionsniveauet endnu mere. Det er vigtigt, at vi lytter til vores interessenter, ikke mindst kunderne, hvis vi skal leve op til deres forventninger til en ansvarlig virksomhed. Jeg har tænkt mig at efterspørge flere interessenters perspektiv, hvor vi inddrager NGO'er og repræsentanter fra civilsamfundet for at styrke Nordeas arbejde med bæredygtighed.

Nordea har ca. 11 mio. kunder, lige fra privatkunder til de største virksomheder og institutioner i Norden. Som en stor bank har vi et ansvar over for samfundet. Det er en integreret del af vores daglige arbejde at fokusere på miljømæssige, samfundsmæssige og ledelsesmæssige temaer.

- Det er også vigtigt, at bæredygtighed er forankret i forretningsstrategien, og i dialog med forretningsområderne vil vi definere konkrete business cases, handlingsplaner og målbare mål. Vi kan gøre verden til et bedre sted, og det bliver spændende at være en del af et team, der deltager aktivt i at skabe fremtidens finansielle sektor, siger Åse.

Åse har bred erfaring fra området som CSR-chef i store virksomheder som Tele2 og Millicom og senest som CSR-konsulent for Nordea Asset Management, Responsible Investments og Life & Pensions. Hun er nu medlem af Nordeas Business Ethics and Values Committee og vil arbejde tæt sammen med Group Executive Management.

Følg Åse på Twitter