Nordea bedste bank i Norden

26-03-14 11:24 | Nordea

For nylig offentliggjorde finanstidsskriftet Global Finance vinderne af sin årlige udmærkelse World’s Best Banks. Nordea blev for andet år i træk kåret som vinder i kategorien bedste bank i Norden. Nordea i Finland, Danmark, Estland og Letland blev også kåret til bedste bank i deres respektive lande.

Udmærkelsen anerkender de banker, som er bedst til at tage udgangspunkt i kundernes behov, samtidig med at de sikrer grundlaget for bankens fremtid. Den er baseret på bankernes forretningsudvikling.

- Jeg er naturligvis meget glad for anerkendelsen fra Global Finance. Den vidner om, at vi fokuserer på de rigtige ting og skaber værdi for vores kunder og aktionærer, siger Christian Clausen, Nordeas koncernchef.

Tidsskriftet Global Finance er et månedligt tidsskrift, der blev grundlagt i 1987. Hvert år udvælger tidsskriftet de bedste finansielle virksomheder i verden. Læs mere om udmærkelsen på Global Finances hjemmeside.