Nordeas mobilbank sætter rekord

15-05-14 13:34 | Nordea

Nordeas danske kunder bruger nu deres smartphone oftere end computer, når de besøger banken elektronisk.

Rekorden blev sat i april, hvor mobilbanken havde næsten 5,5 mio. besøg mod netbankens cirka 5,2 mio.

- Vi ser en anden kundeadfærd på mobilbanken end på netbanken. Kunderne logger på mobilbanken på andre tidspunkter end på netbanken. De bruger mobilbanken på farten, når de er på vej til arbejde om morgenen, i sengen om aftenen, eller hvor end de nu befinder sig. Samtidig logger kunderne på flere gange i løbet af dagen sammenlignet med netbanken, siger privatkundechef i Nordea, Ken Adrian.

Det er også blevet nemmere at overføre mellem egne konti, da man ikke skal bruge Nem-ID.

- Det er en løsning vores kunder har taget godt imod, og det er nu den mest brugte funktion i mobilbanken. I april rundede mobilbanken 1 million overførsler i alt, hvor overførsler til egne konti står for hovedparten, siger Ken Adrian.

De nyeste tal viser også, at mens andelen af besøg i netbanken er stabil, er andelen af brugere, som både bruger mobilbanken og netbanken stigende. Kunderne vælger dog fortsat mest netbanken, når der skal betales regninger og overføres penge til andre.