Nordea Asset Management i europæisk top

23-05-14 13:15 | Investering

Europæiske kunder giver Nordea en tredjeplads, når de skal svare på, hvilken kapitalforvalter de helst vil gøre forretninger med de kommende 12 måneder.

Det fremgår af den seneste Fund Brand 50-rapport, som udarbejdes af MacKayWilliams LLP, et London-baseret analysefirma med speciale i investeringsfonde. Sidste år blev Nordea nummer 17.

- Det er en flot præstation at gå fra en syttende til en tredjeplads på ét år. Fremgangen afspejler det hårde arbejde, som salgsteamet har gjort for at få Nordeas budskab ud på markedet, siger Christophe Girondel, leder af Global Fund Distribution og Institutional Clients i Nordea Asset Management.

På førstepladsen ligger M&G Investments, mens Aberdeen Asset Management indtager andenpladsen.

Rapporten er baseret på over 900 interview med større investorer og distributører i 10 europæiske lande. Den giver indsigt i de holdninger og meninger, der er fremtrædende på det europæiske marked. Siden 2011 har brand-kendskab været et af de tre vigtigste kriterier for valg af fonde. I 2013 var brand-kendskab det næstvigtigste kriterie efter produktkvalitet.

Største kapitalforvalter i Norden

Nordea er den største kapitalforvalter i Norden med en voksende forretning i Europa, som forvalter aktiver for over 1,6 mio. investorer i Nordeas retailinvesteringsfonde og betjener over 600 nordiske og internationale kunder. Internationalt betjener Nordea 350 distributører af investeringsfonde, herunder 21 globale kapitalforvaltere.