Nordea lancerer Swipp Erhverv

20-06-14 10:43 | Digital banking | Nordea

Swipp for små og mindre erhvervsdrivende er nu lanceret i Nordea, så betalingen for sandwichen, cykelreparationen eller tømrerarbejdet kan klares direkte over smartphonen.

- I Danmark er vi allerede vant til at betale med mobilen, når vi eksempelvis køber busbilletter. Nu tager vi skridtet videre og glæder os over at kunne tilbyde vores erhvervskunder en nem, sikker og billig måde, som deres kunder kan betale med, siger Ken Adrian, chef for Privatkunder og Marketing.

En million danskere har allerede Swipp lige ved hånden

Nordea lancerede Swipp i begyndelsen af december sidste år til brug for mobile person-til-person-overførsler, hvilket altså i dag udvides til små og mindre erhvervsdrivende.

I alt har godt en mio. bankkunder via Swipp-fællesskabet allerede en mobilbank på deres mobiltelefon, hvor Swipp-funktionen blot skal aktiveres. I 1. kvartal 2014 er antallet af Swipp-brugere øget med 50 procent, så godt 355.000 nu har aktiveret Swipp.

- For vores erhvervskunder er det vigtigt, at Nordea kommer med en mobilbetalingsløsning, så deres bankforretninger er samlet et sted. Og med det tempo, som danskerne tager mobilbetalinger til sig på, kan vi med Swipp Erhverv tilbyde en god og attraktiv løsning, hvilket utvivlsomt vil udvide kendskabet og brugen af Swipp, siger Ken Adrian.

Swipp Erhverv har med succes været pilottestet hos en lang række kunder, og fra den 20. juni kan erhvervskunder tilmelde sig løsningen. I pilotperioden har løsningen været testet af bl.a. små butikker, cafeer og på fysioterapeuter. Løsningen ventes også hurtigt at brede sig til kommuner, institutioner og sportsklubber, hvor der betales mindre beløb.

Om Swipp

Betalingsløsningen Swipp er udviklet 81 banker i fællesskab, med Nordea som den klart største aktør. Swipp er en integreret del af mobilbanken, og det betyder, at en million danskere allerede har applikationen i lommen. Det tager 40 sekunder at gennemføre en betaling, og det sker nemt og billigt fra betalerens konto til modtagerens konto. Det er muligt at overføre op til 3.000 kroner pr. dag.

Læs mere om Swipp Erhverv her