Nu kan du swippe 10.000 kroner om dagen

08-10-14 14:02 | Nordea

Fra i dag kan du som Swipp-bruger overføre op til 10.000 kroner om dagen mod tidligere 3.000 kroner. Dermed tager de 81 banker bag Swipp mobilbetalingen til næste niveau og giver forbrugerne mulighed for at vælge mobilbetaling, når de skal købe den næste computer eller cykel.

Betal din næste cykel, pc eller julegaverne ved hjælp af din mobiltelefon og lad bunken af betalingskort og kontanter blive hjemme.

Bankerne bag mobilbetalingsløsningen Swipp hæver beløbet for, hvor meget du kan overføre hver dag fra 3.000 kroner til 10.000 kroner for at give forbrugerne en ekstra valgmulighed, når der skal betales.

- Vi tager mobilbetaling til det næste niveau og vil gerne gøre det endnu mere interessant at bruge mobilen. Hvor man før kunne købe dele til computeren og cyklen, kan man nu købe hele cyklen og hele computeren med Swipp. Og på sigt er planen, at man også skal kunne købe sin bil med telefonen, siger Ken Adrian, privatkundedirektør i Nordea.

Mange butikker har allerede sluttet sig til Swipp, så de handlende kun er få mobilklik fra at betale. På bare fem måneder har 1.800 butikker landet over tilmeldt sig Swipp Erhverv, og hver uge kommer ca. 100 nye butikker til.

Swipp har ingen årlig grænse for, hvor meget man kan overføre, så længe der er penge på kontoen. Løsningen er udviklet i et samarbejde mellem 81 banker og pengeinstitutter, der tilsammen har 3,3 millioner kunder i Danmark.