Nordea kåret til bedste Private Bank i Norden, Finland og Norge

30-10-14 14:11 | Nordea

Nordea Private Banking modtog flere priser ved begivenheden PWM Global Private Banking Ceremony i Geneve 29. oktober 2014.

Ved begivenheden blev Nordea kåret til bedste Private Bank i Norden, Finland og Norge. I Danmark blev Nordea Private Banking hædret med titlen ”Highly commended”. Det er første gang, Nordea deltager i konkurrencen.

Det er det globale finanstidsskrift The Banker – som er en del af Financial Times Group – der står bag Global Private Banking Awards. Konkurrencen anses for at være en af de mest prestigefyldte private banking-begivenheder og har over 170 deltagere fra 60 lande. I 2014 er der kommet nye kategorier til, bl.a. bedste Private Bank i Finland og bedste Private Bank i Norge.

Gunn Wærsted, leder af Wealth Management i Nordea, siger: ”Vi er meget stolte over at modtage disse priser, som understreger vores stærke position inden for private banking. Nordea Private Banking har i flere år opnået stærke finansielle resultater, tiltrukket nye kunder og dermed øget tilgangen af kapital under forvaltning. Vores kundetilfredshed er høj, og vi har løbende fornyet os og leveret markedsførende løsninger til kunderne.”

Nordea Private Banking er den største private banking-udbyder i Norden med 82 mia. euro i kapital under forvaltning og ca. 900 medarbejdere. For at ruste sig til fremtiden har Nordea Private Banking investeret i endnu bedre værditilbud til kunderne og fokuseret på at tiltrække nye kunder.