Nordea giver 75.000 kroner til ung ildsjæl

Julie Sørensen, vinder af Nordeas Gør det muligt-prisen 2014
14-01-15 10:00 | Nordea

I lørdags blev Nordeas ’Gør det muligt’-pris uddelt ved DR’s store gallashow ”Sport 2014”. Vinderen blev den 25-årige Julie Storgaard Sørensen fra Lyngby Håndboldklub, som får prisen for at skabe fællesskab og gode oplevelser for byens børn.

Nordeas ’Gør det muligt’-pris er et initiativ, der støtter lokale ildsjæle, som formår at få flere børn og unge til at dyrke sport. Julie Storgaard Sørensen vinder prisen i kapløbet med to andre finalister, Hans Lenger fra KTUIF i Kværs og parret Leni og Børge Schärfe fra Vallensbæk Rulleskøjteklub.

- Det er et klap på skulderen for de mange, mange timers arbejder, som jeg lægger i foreningen hver uge. Det er dejligt, at nogen værdsætter den tid jeg bruger og de oplevelser jeg giver videre til børnene, siger Julie.

Julie har vist stort overskud og ildhu som frivillig håndboldtræner. Hun træner ugentligt tre håndboldhold og er derudover initiativtager og arrangør for årlige håndboldskoler i sommer- og påskeferien. Her sørger Julie for, at leg, sammenhold og håndboldtræning smelter sammen, hvilket skaber stor glæde og motivation hos børnene. Det er Julies enestående engagement og store bidrag til lokalsamfundet, der er medvirkende til, at hun har fået tildelt Nordeas ’Gør det muligt’-pris.

’Gør det muligt’-prisen

Det tre finalister er udvalgt af en dommerkomité bestående af Steen Fladberg fra Sport One Danmark, roeren Eskild Ebbesen, Preben Staun fra Danmarks Idrætsforbund og DR’s programchef Jakob Kwon. Alle kandidater er indstillet af Nordeas kunder og medarbejdere. Prisen og de 75.000 kroner blev uddelt ved DR’s store gallashow ”Sport 2014” i Jyske Bank BOXEN i Herning i lørdags.