Nordea giver 100.000 kr. til Danmarks Indsamlingen

Foto: UNICEF
29-01-15 14:30 | Nordea

For syvende år i træk donerer Nordea 100.000 kroner til Danmarks Indsamlingen. I år støttes kampen mod uretfærdighed i udviklingslandene.

Siden 2007 har danskerne og danske virksomheder i fællesskab doneret mere end 670 mio. kroner til Danmarks Indsamlingen. Nordea støtter endnu engang det gode formål med 100.000 kroner.

Hvert år er indsamlingen målrettet en ’stille katastrofe’, og i 2015 er temaet ’Uretfærdighed’. Pengene går til 12 konkrete projekter, iværksat af forskellige humanitære organisationer, med et mål om at bryde med nogle af de uretfærdigheder, som frarøver voksne, børn og hele befolkningsgrupper muligheden for at skabe sig selv et acceptabelt liv. I år skal projekterne sikre behandling af medicinresistent tuberkulose hos de fattigste indbyggere i Mumbai, forhindre menneskehandel med teenagere i Haiti og sikre, at børn i Togo får papir på deres eksistens.

Indsamlingen løber i hele januar måned og kulminerer med et stort tv-show på DR1 lørdag 31. januar kl 19.00.

Swipp et bidrag til Danmarks Indsamlingen på 50 60 20 12.

Du kan følge igangværende projekter på www.danmarksindsamling.dk.