Nordea Invest kåret som bedste obligationsforvalter

12-03-15 11:03 | Nordea

Nordea Invest vandt i går fem priser ved Analysebureauet Morningstars årlige prisuddeling – herunder prisen som bedste obligationsforvalter i Danmark.

Analysebureauet Morningstar kårer hvert år de bedste afdelinger og investeringsforeninger på det danske marked. Den prestigefyldte pris som årets bedste obligationsforvalter er igen i år blevet tildelt Nordea Invest, der dermed er tilbage i førertrøjen som årets obligationsforvalter. Nordea Invest har med undtagelse af sidste år vundet den prestigefyldte pris siden 2010.

– Vi lever i en usædvanlig udfordrende tid med mange ubekendte. Disse priser viser, at vores medlemmers formue, trods den uforudsigelige renteudvikling og de turbulente kursudsving, er i gode hænder. Det glæder mig på medlemmernes vegne, og det gør mig stolt af mine medarbejdere, siger direktør for Nordea Invest Eric Pedersen.

Prisværdigt samarbejde
- Når det gælder obligationsprisen vil jeg på medlemmernes vegne gerne takke både Nordea Investment Management og vore andre obligationsforvaltere Aegon, Pramerica, MacKay Shields og Capital Four. Netop det at vi som forening er store nok til at få aftaler med de bedste forvaltere på de forskellige områder har været en vigtig faktor i, at vi har vundet prisen som bedste obligationshus igen, forklarer Eric Pedersen.

Ud over generobringen af prisen som årets bedste obligationsforvalter har Nordea Invest også vundet i kategorien: Korte obligationer, lange obligationer,  virksomhedsobligationer højrente samt Danske Aktier Fokus. Nordea Invest var desuden nomineret i kategorien Globale Aktier med afdelingen Nordea Invest Stabile Aktier.

Med fem priser i favnen er Nordea Invest dermed årets mest vindende hus.