Nordea lancerer mobilbank til virksomheder

22-04-15 14:51 | Nordea

Ny app skal gøre livet lettere for Nordeas erhvervskunder, som får en mobilbank, der kan klare de dagligdags bankforretninger.

Som led i Nordeas ambitiøse arbejde med at udvikle digitale kundeløsninger lancerer banken Mobilbank Erhverv for virksomheder.

Mobilbanken er en app, der ligner Mobilbank for privatkunder, men som derudover har nogle særlige funktioner specialdesignet til erhvervskunder. Eksempelvis kan virksomhederne godkende betalinger ved hjælp af fuldmagtsløsninger.

- Vi er meget glade for at kunne tilbyde erhvervskunderne en app til deres daglige bankforretninger. I den første version dækker Mobilbank Erhverv de grundlæggende behov for bankforretninger, men vi vil i samarbejde med vores kunder løbende tilføje nye funktioner, der gør, at Nordea skiller sig positivt ud, når det gælder betjening af små og mellemstore virksomheder, siger Christian Bornfeld, der er leder af Digital Banking i Nordea.

Det er ikke mindst et ønske fra kunderne, der bliver opfyldt med lanceringen af den nye Mobilbank for virksomheder, der giver adgang til eksempelvis konti, lån og kort, betalinger og godkendelse af betalinger.  Lanceringen er blot en af de digitale løsninger, som banken er i færd med at skræddersy til sine erhvervskunder.

- At indsamle og indarbejde input fra vores kunder, er et grundlæggende element i den måde vi udvikler nye digitale løsninger. Det er jo dem, der skal bruge dem i sidste ende, og de kan se tingene på en anden – og nogle gange overraskende – måde, der gør vores servicetilbud endnu bedre, siger Christian Bornfeld.

Allerede inden for de kommende måneder kommer en justeret version af mobilbanken, der netop bliver rettet til efter feedback fra kunderne.