Nordea hyrer digitalt topnavn

Michal Panowicz
23-04-15 15:23 | Nordea

Nordea har ansat polske Michal Panowicz som Deputy Head i Digital Banking. Michal kommer fra mBank, som i 2014 blev placeret som den førende onlinebank for privatkunder samt små og mellemstore virksomheder af Forrester Research.

Som næstkommanderende i Digital Banking skal Michal fokusere på udviklingssiden af Nordeas digitale løsninger og ikke mindst integrationen mellem de digitale og bankens øvrige kanaler.

”I dag fokuserer online- og mobilkanaler primært på almindelige daglige bankforretninger. Der er mindre fokus på at skabe information, som kunderne kan agere på. Generelt vil de nye digitale muligheder giver kunderne en bedre indgang til deres økonomi, information, viden og rådgivning. Herudover får kunderne mulighed for at købe vores produkter og services i alle kanaler. Det interessante er også, at rigtig mange af de digitale løsninger bliver delt på tværs af privat- og erhvervskundeområdet”, siger Michal Panowicz.

Før han kom til mBank, hvor han var leder af Products, Marketing & Digital, har Michal arbejdet for Microsoft, eBay og The Boston Consulting Group.

Endnu en international frontløber til Nordea

I marts startede australieren Joseph Edwin i Nordea, hvor han skal lede bankens milliardstore investering – det såkaldte Core Banking-program. Han er hentet til banken fra Commonwealth Bank of Australia, hvor han havde ansvaret for CBA’s Core Banking Modernisation Programme igennem 3 ½ år. Joseph Edwin er flyttet med familien fra Sydney og bor nu i København.