Opdateret – IT-problemer påvirker flere systemer

30-04-15 15:49 | Nordea

Der er desværre rigtig dårligt nyt. Vi er utrolig kede af, at det ikke er lykkedes os at få gennemført alle transaktioner i løbet af dagen. Det betyder, at der vil være kunder, der enten ikke har modtaget løn eller har fået gennemført betalinger – det gælder både kunder i Nordea og i andre banker.

Sådan som systemerne er skruet sammen i mellem bankerne, vil en række overførsler ulykkeligvis først være på plads på mandag, som er næste bankdag.

Står du i akutte økonomiske vanskeligheder som følge af forsinkelserne, beder vi dig om at tage kontakt via Nordea 24/7, hvor der er døgnåbent. Vi er klar over, at der er lang ventetid lige nu i telefonen, så vi må desværre bede jer om at være tålmodige. Vi forsøger også at udvide åbningstiden i vores filialer, hvor det er praktisk muligt.

Vi er utrolig kede af de gener, som det har medført. Skulle der være kunder, der har lidt et økonomisk tab, i form af for eksempel rykkergebyrer eller overtræksrenter, som følge af forsinkelserne, vil vi kompensere kunderne.