Nordea får nordisk investorpris

14-08-15 10:00 | Investering | Awards

Det internationale konsulentfirma Greenwich Associates har valgt Nordea Asset Management som "2015 Quality Leader in Nordic Institutional Investment Management Service".

Greenwich Associates har kåret Nordea Asset Management som Quality Leader på basis af interview med 142 af de største institutionelle investorer i Norden. Investorerne blev bedt om at vurdere deres serviceudbydere ud fra en række investerings- og servicekategorier, og Greenwich Award tildeles udelukkende på grundlag af svarene.

"Nordea Investment Management har formået at positionere sig godt i forhold til at håndtere de institutionelle kunders nye krav og yde succesfuld rådgivning om investeringspolitik og strategiske forhold. Prisen "2015 Greenwich Quality Leader in Nordic Institutional Investment Management Service" går til Nordea Investment Management", skriver Greenwich Associates i en meddelelse.

Greenwich Associates har i flere år tildelt prisen “Quality Leader” på en række markeder, men det er første gang, at den bliver uddelt i Norden.

Direktør i Nordea Asset Management, Christian Hyldahl, glæder sig over prisen.

”Det er helt sikkert en ære at modtage denne pris, for det er meget vigtigt for os at yde optimal rådgivning til institutionelle kunder i Norden, som står over for udfordringer som følge af lavrentemiljøet, skærpede lovkrav og krav om øget gennemsigtighed,” siger han.

De interviewede investorer, der har deltaget i undersøgelsen, repræsenterer private og offentlige pensionsselskaber, banker, fonde, forsikringsselskaber og lignende.

Nordea Asset Management er Nordens største kapitalforvalter med 1.422 mia. kr. (190,6 mia. euro) i kapital under forvaltning ved udgangen af andet kvartal i år.

Her kan du læse mere om Greenwich Leaders award programme.