Nordea er Årets Bank i Vesteuropa og Danmark

03-12-15 9:00 | Awards | Nordea

Nordea er kåret til Årets Bank i 2015 blandt de førende vesteuropæiske banker af magasinet The Banker, der er ejet af Financial Times.

Det er anden gang, Nordea vinder prisen som bedste bank i Vesteuropa – sidste gang var i 2012. Nordea vinder også prisen som Årets Bank i Norge, Finland og Danmark.

”Banken har vist stigende overskud i en periode med faldende renter. Samtidig har der været stort fokus på digitalisering for at skabe en kundeorienteret bank for fremtiden – et imponerende resultat på alle måder”, siger Brian Caplen, redaktør for The Banker.

Prisen som Årets Bank er verdens mest prestigefyldte udmærkelse for banker.

”Jeg er meget glad og stolt. Det er en anerkendelse af engagerede kolleger, som skaber tillidsfulde relationer til vores 1,6 millioner kunder i Danmark. Prisen viser, at vi har skabt en unik platform, hvorfra vi kan begynde den største forandring i Nordeas historie til fremtidens relationsbank”, siger Peter Lybecker, administrerende direktør for Nordea Bank Danmark.

”Fremtidens relationsbank er allerede ved at tage form med digitalisering som en vigtig drivkraft. I Danmark er det vigtigt, at vi i stigende grad møder vores kunder på deres vilkår. For eksempel er det kun naturligt, at vi fortsat udvikler vores eFilialer, der gør det nemt og enkelt for kunderne at bruge banken når som helst og hvor som helst, også på hverdagsaftener eller i weekenden”, siger Peter Lybecker.

De seneste tre år er prisen som Årets Bank i Vesteuropa gået til Santander (2014), ING (2013) og Nordea (2012).

Prisen:

• Vinderen af prisen som Årets Bank vælges ud fra en vurdering af en række finansielle og forretningsmæssige faktorer i landet eller regionen.
  • Mere end 500 kommercielle banker indgår i bedømmelsen.
  • Der er fortsat betydelige forskelle i modenhed mellem bankmarkederne i de tidligere østeuropæiske lande og de gamle vesteuropæiske lande. Derfor uddeles der også en pris som Årets Bank i Øst- og Centraleuropa. De fleste store, veletablerede internationale banker indgår i udvælgelsen af Årets Bank i Vesteuropa.

The Banker:

• The Banker er verdens førende magasin inden for bank og finans og har læsere i mere end 150 lande verden over.
  • The Banker er ejet af The Financial Times Group.