Problemer med værdipapirhandel og udenlandske betalinger

05-01-16 16:40 | Nordea

Opdatering fredag den 8.1.:
Du har siden i går selv igen kunnet handle udenlandske værdipapirer online, og dine udenlandske depoter er nu opdaterede med korrekt beholdninger. Du kan således se både igangværende og historiske handler. Det er som hele tiden muligt at foretage og modtage udenlandske betalinger, og for langt hovedparten af kunder vil udenlandske betalinger for hele ugen nu være bogført og konti opdateret. Vi er kede af, at det har trukket ud, men problemerne bør være løst nu. Hvis du stadig oplever problemer, står vores rådgivere som altid klar til at hjælpe.

Handel med udenlandske værdipapirer gennem online-handelskanalerne Nordea Investor og Online Investering fungerer ikke i øjeblikket. Hvis du skal handle med denne type værdipapirer, skal du derfor i stedet ringe til 24/7 på 70 33 33 33 eller til din rådgiver.

Vi kan desværre endnu ikke sige, hvornår vores online-handelsplatforme vil være tilgængelige igen, men det har højeste prioritet og vi arbejder på højtryk på at få det løst.

Udenlandske udgående betalinger går igennem men bliver ikke trukket
Du kan fortsat anlægge og gennemføre udenlandske betalinger i Netbank og Corporate Netbank, og betalingerne vil stå som ’Udført’ i status, men beløbene vil ikke blive trukket umiddelbart og vil derfor ikke være synlige i dine kontobevægelser. Så selvom din udenlandske betaling ikke umiddelbart er synlig, så anlæg den kun én gang, da den bliver gennemført.

Du vil heller ikke kunne se indkommende betalinger, så saldoen på kontoen er muligvis ikke opdateret.

Skulle du komme til at anlægge flere betalinger, fordi du ikke har kunnet se dem i oversigten, kan du tage fat i os og så kan vi trække betalingen tilbage. Det kan vi dog først gøre, efter betalingen er bogført i vores systemer, hvilket kan tage flere dage.

Vi undskylder meget besværet!