Nordea kåret som Danmarks bedste inden for Private Banking

10-02-16 8:30 | Awards | Nordea

Det er det ottende år i træk, at Nordea indtager førstepladsen på Euromoneys liste over bedste bank inden for Private Banking i Norden. I Danmark vækker topplaceringen samtidig glæde hos Hans Henrik Klestrup, direktør for Private Banking i Danmark.

- Vi er meget stolte over den internationale anerkendelse fra Euromoney, og vi vil arbejde benhårdt på fortsat at levere service og løsninger til kunderne af kontinuerlig høj kvalitet. Det handler i høj grad om rådgivning af høj standard og stærke relationer til kunderne, siger Hans Henrik Klestrup.

Prisen fra det internationale finanstidsskrift Euromoney er baseret på vurderinger fra andre aktører i finanssektoren og stemmer fra ledende medarbejdere inden for Private Banking og formueforvaltning.

I begyndelsen af november sidste år blev Nordea ligeledes kåret som Nordens bedste bank inden for Private Banking ved Global Private Banking Awards i Singapore.

Nordea Private Banking rangerer blandt de 20 største Private Banking-enheder i Europa. Den er førende i Norden med 90 mia. euro (672 mia. kr.) i kapital under forvaltning og ca. 115.000 kunder, som bliver betjent af 900 rådgivere i 80 filialer.