Nordea bedst i Danmark til strukturerede produkter

17-03-16 13:00 | Investering | Awards

Vi er stolte af igen i år at være blevet kåret som ”Bedste distributør i Danmark af strukturerede produkter”. Hæderen af vores strukturerede obligationer og beviser kommer fra det internationale branchemagasin Structured Retail Products (SRP), som er en del af finanstidsskriftet Euromoney.

Baggrunden for kåringen kommer efter en grundig analyse foretaget af SRP af alle udstedte produkter på det danske marked, hvor SRP har evalueret afkastet på produkterne samt den udstedte mængde. Her kom Nordea igen i år ud øverst i sammenligningen med de øvrige spillere på markedet.

”Denne type produkter giver vores kunder adgang til nogle aktivklasser og investeringer, som kan være svære at få adgang til for private investorer. Prisen bekræfter os i, at vi leverer nogle attraktive produkter med konkurrencedygtige afkast,” siger Hans Henrik Klestrup, direktør for Nordea Private Banking.

”Dette kan vi gøre med en helt skræddersyet afkast-risikoprofil, hvilket er en af produktkategoriens klare styrker,” uddyber han.

En af de udstedelser, der har bidraget til, at Nordea vandt 2016-prisen, var en udstedelse relateret til det amerikanske boligmarked. Amerikanske ejendomsaktier er normalt forbeholdt professionelle investorer, men via en struktureret obligation har kunderne i Nordea Private Banking haft adgang til denne interessante aktivklasse, som i produktets løbetid gav et årligt afkast på 7 pct. (2011-2015), kombineret med at det har haft meget lav risiko.

”Det kræver en særlig kompetence at rådgive om denne type produkter, og vores rådgivere er alle certificerede. Derudover gør vi meget for at uddanne vores kunder i denne type produkter. Senest har vi lanceret en række videoer, som forklarer, hvordan produkterne kan anvendes hensigtsmæssigt ud fra deres afkast- og risikoforhold og informerer om hvordan de enkelte produkttyper kan anvendes mest hensigtsmæssigt,” siger Hans Henrik. Videoerne er tilgængelige på vores hjemmeside

Du kan læse mere om Private Banking her.

Om SRP Awards
Prisen er baseret på det samlede salg og produktets performance. Kåringen er baseret på SRP’s egen database og uddeles til førende distributører regionalt og lokalt. Salg og performance gives lige stor vægt, og der indgår kun produkter, hvor SRP uafhængigt kan kontrollere tallene.