Nordea Equity Research indtager igen førsteplads

26-05-16 19:00 | Nordea | Awards

Nordea Equity Research ligger bedst placeret i Thomson Reuters Analyst Awards (TRAA) for 2016 med en førsteplads i Norden efterfulgt af Danske Bank og Handelsbanken. Det er fjerde gang på fem år, at TRAA placerer Nordea helt i top.

I TRAA-undersøgelsen bedømmes analytikerne efter, hvor præcise de er i deres skøn, og afkastet af anbefalingerne, og resultatet anses som et førende objektivt kvalitetsmål.

”Vi er stolte af vores førerposition målt på præcisionen i vores skøn og merafkastet. TRAA-resultatet bekræfter, at vi er på rette spor i forhold til at levere det førende nordiske analyseprodukt til kunderne,” siger Thomas Winther Sørensen, Global Head of Equity Research.

”TRAA-prisen kommer efter de seneste førstepladser i kundeundersøgelser fra Prospera og Greenwich. Her var der topplaceringer for ”overall product”, ”case research”, ”analyst speaking partners” og ”small/mid-cap”.

”Direkte betaling for aktieanalyser og rådgivning bliver mere udbredt, og vi ønsker at tilbyde den bedste samlede løsning i Norden. Med en førerposition i vores region målt på både subjektive kundevurderinger og objektiv datakvalitet står vi stærk, efterhånden som direkte betaling for analyser og rådgivning bliver mere udbredt,” siger Thomas Winther Sørensen.