Nordea udnævner nyt medlem af Banking Danmark ledelsen

08-06-10 11:00 | Pressemeddelelse

Hans Arnum, 41 år, tiltræder den 1. oktober som ny bankdirektør i Banking Danmark.

Hans Arnum er partner i McKinsey og Co., hvor han har været ansat de seneste 13 år med fokus på den finansielle sektor og den offentlige sektor. Han er p.t. overordnet ansvarlig for McKinseys ydelser til kunder i den offentlige sektor i Norden.

Med ansættelsen vil Banking Danmark ledelsen bestå af Anders Jensen, leder af Banking Danmark, samt stedfortræderne Torben Laustsen, Sven Aage Kristensen og Hans Arnum.

- Hans Arnum bliver med sine stærke analytiske evner og indgående viden om den finansielle sektor en vigtig bidragyder til Banking Danmarks fortsatte vækst, siger Anders Jensen, leder af Banking Danmark.

Hans Arnum har været ansat i McKinsey og Co. siden 1997 og blev udnævnt til partner i 2004. Han er uddannet Master in Public Policy (MPP), John F. Kennedy School of Government, Harvard University, og Cand. scient. adm. / Master of Public Administration, Roskilde Universitetscenter.

Det nye medlem af Banking Danmark ledelsen ser frem til at være med til at skabe en endnu stærkere bank.

- Det er et privilegium at blive en del af Nordea. Banken er kommet godt gennem krisen, og jeg glæder mig til at være med til at bygge videre på den meget stærke platform. Samtidig står Nordea for værdier, der både matcher mine egne og afspejler min hidtidige måde at arbejde på, med fokus på kunder, mennesker og team-work, siger Hans Arnum.

Banking Danmark omfatter Nordeas privat- og erhvervskundeaktiviteter i filialnettet i Danmark.

Yderligere oplysninger:

Anders Jensen, leder af Banking Danmark, tlf. 3333 6916