Nordeas AA- rating bekræftet

30-11-11 9:00 | Pressemeddelelse

Kreditvurderingsinstituttet Standard & Poor's bekræftede tirsdag Nordeas AA- rating med stabile udsigter og fastslog, at banken har en stærk forretningsposition med en god kapital- og indtjeningssituation.

- Det er endnu en bekræftelse af vores stærke finansielle position og et tegn på, at vores relationsstrategi virker, siger Fredrik Rystedt, CFO.

Kun få banker i Europa har så høj en rating som Nordea, og karakteren betyder, at bankens tilbagebetalingsevne opfattes som virkelig god. Standard & Poor's siger også, at både funding- og likviditetspositionen er passende, og at Nordea er mindre følsom over for markedsturbulens end andre banker på grund af sin diversificerede forretningsmodel.

- Resultatet er desuden et bevis på, at finansmarkederne har stor tillid til Nordea, og det bestyrker os i vores arbejde med at blive en af Europas førende banker med fokus på stærke kunderelationer. Standard & Poor's fastslår i sin analyse, at Nordea forventes at fortsætte med at udvikle sig fremover med en passende kapitalposition og en robust risikoprofil, siger Fredrik Rystedt.

Yderligere information:
Rodney Alfvén, leder af Investor Relations, +46 8 614 78 80