Nimityksiä Nordean vähittäispankissa

28.08.13 14:15 | Lehdistötiedotteet

Sara Mella ja Jussi Mekkonen siirtyvät uusiin tehtäviin Nordean vähittäispankissa 1. lokakuuta 2013.

Varatoimitusjohtaja, YTM Sara Mella (45) on nimitetty vähittäispankin uuden Operations-toiminnon vetäjäksi Suomessa ja Baltiassa. Toiminto vastaa liiketoiminnan kehittämisestä sekä vähittäispankin henkilö- ja yritysasiakkaille tarjottavien tuotteiden, palveluiden ja prosessien kehittämisestä ja toiminnasta.

Mella on työskennellyt Nordeassa vuodesta 2010 lähtien sekä vuosina 1992 – 2007, ja hänellä on monipuolinen kokemus eri tehtävistä vähittäispankissa. Tällä hetkellä hän toimii yhtenä Nordean kolmesta vähittäispankin varajohtajasta Suomessa.

Sara Mellan seuraajaksi on nimitetty MMM Jussi Mekkonen (41). Hänet on nimitetty myös varatoimitusjohtajaksi. Mekkosen vastuualueena ovat vähittäispankin alueista Etelä-Savo, Helsingin ympäristö, Kanta-Helsinki, Keski-Suomi, Lappi, Pohjois-Pohjanmaa ja Kainuu, Päijät-Häme, Satakunta, Savo-Karjala ja Vantaa sekä Nordea Asiakaspalvelu.

Tällä hetkellä Mekkonen toimii Nordean vähittäispankissa pääkaupunkiseudun yrityspalveluista vastaavana aluejohtajana. Hän on työskennellyt Nordeassa vuodesta 1995 ja toiminut aiemmin muun muassa henkilöasiakkaista vastaavana johtajana Suomessa.

- Etsimme jatkuvasti uusia tapoja palvella asiakkaitamme paremmin ja tehokkaammin. Uusi toiminto Operations perustettiin juuri tästä syystä. Panostamme kilpailukykyymme paikallisilla markkinoilla kussakin maassa, nopeutamme tuotekehitystä ja kehitämme palveluitamme ja asiakasprosesseja entistä paremmiksi. Olen erittäin iloinen Saran nimityksestä toiminnon vetäjäksi. Saran monipuolinen kokemus ja osaaminen antavat hyvät lähtökohdat tehtävän hoitoon, sanoo Nordean vähittäispankin johtaja Topi Manner.

- Saran seuraajalla Jussi Mekkosella on pitkä kokemus vähittäispankkitoiminnasta. Hän tuo vähittäispankin johtoryhmään tuoreita näkemyksiä asiakaspinnasta. Uskon, että siitä hyötyvät ennen kaikkea Nordean asiakkaat. Toivotan molemmille onnea ja menestystä uusiin haasteisiin!

Nordean vähittäispankin johtoryhmän Suomessa muodostavat jatkossa vähittäispankin johtaja Topi Manner, alueista vastaavat varajohtajat Lasse Svens ja Jussi Mekkonen, vähittäispankin yrityspankeista vastaava varajohtaja Pekka Nuuttila, Suomen Operations-toiminnosta vastaava Sara Mella sekä HR-johtaja Riikka Laine-Tolonen.

Lisätietoja:
Topi Manner, vähittäispankin johtaja, Suomi ja Baltia, (09) 165 40200