Petteri Änkilä siirtyy Nordeaan

10.09.14 12:13 | Lehdistötiedotteet

Nordean suuryrityksistä vastaavaksi johtajaksi Suomessa on nimitetty KTM Petteri Änkilä. Hän seuraa tehtävässä Olli-Petteri Lehtistä, joka siirtyy Nordean pohjoismaisen suurasiakasliiketoiminnan johtajaksi.  Muutokset tulevat voimaan 1.11.2014.

Petteri Änkilä (43) on valmistunut kauppatieteiden maisteriksi Vaasan yliopistosta. Hänellä on pitkä ja monipuolinen kokemus rahoitusmarkkinoilta. Viimeksi hän on työskennellyt Pohjola Pankin Markets-liiketoiminnan vetäjänä ja Pohjolan pankkitoiminnan johtoryhmässä. Uransa hän aloitti Kansallispankissa/Meritassa ja on sen jälkeen työskennellyt muun muassa toimitusjohtajana Mandatum Pääomarahastot Oy:ssä ja Amanda Capital Oyj:ssä. Hänet on nimitetty myös Nordea Pankki Suomi Oyj:n varatoimitusjohtajaksi sekä Nordean suuryrityksistä ja pääomamarkkinoista vastaavan liiketoiminta-alueen pohjoismaisen johtoryhmän jäseneksi.

Olli-Petteri Lehtinen (53) siirtyy Nordean pohjoismaisen suurasiakasliiketoiminnan johtajaksi (Corporate and Institutional Banking). Olli-Petteri Lehtinen on työskennellyt Nordean suurasiakastoiminnossa eri tehtävissä vuodesta 2001. Hän raportoi liiketoiminta-alueen johtaja Casper von Koskullille.

Lisätietoja:
Casper von Koskull, suuryritykset ja pääomamarkkinat, +46 8 614 78 27