Setter ned boliglånsrenten

John Sætre, direktør for bankvirksomheten i Nordea
03-03-14 18:33 | Bolig

Nordea setter ned boliglånsrenten med inntil 0,20 prosentpoeng. Ny beste rente for boliglån ung er nå fra 3,40 prosent.

- Det er sterk konkurranse om kundene i bankmarkedet. Særlig de unge kundene med god betjeningsevne og sikkerhet er ettertraktet. Vi får mange nye kunder, men ønsker også å understreke for våre lojale kunder at det lønner seg å være hos oss. Derfor setter vi også ned boliglånsrenten med inntil 0,20 prosentpoeng, sier John Sætre, direktør for bankvirksomheten i Nordea.

Hvem får hva?
Lån mellom 1-2 millioner og lån under 1 million settes ned 0,20 prosentpoeng. Ny veiledende listepris for lån over 2 millioner er 3,70 prosent nominell rente.

- Vi er opptatt av å være konkurransedyktige på pris og gjør alltid en individuell vurdering av hver enkelt kunde. De har ulike behov og vi tilpasser oss. Nå endrer vi derfor vår veiledende listepris for å møte konkurransen for alle kunder, fortsetter han.

- Vi tar også opp konkurransen om de mest attraktive kundene med store lån, god betjeningsevne og sikkerhet.  Her tilbyr vi boliglån fra 3,50 prosent og boliglån ung fra 3,40 prosent, sier John Sætre.

Endringene gjelder for nye lån fra mandag 7.april og for eksisterende kunder fra 10. juni 2014.