Nordea best på private banking i Norge, Finland og Norden

30-10-14 12:05 | Om Nordea

Nordea Private Banking mottok flere Private Banking-priser på PWM Global Private Banking Awards-utdelingen i Genève onsdag denne uken.

Nordea ble kåret til ‘Best Private Bank’ i Norden, i Finland og i Norge.  I Danmark fikk Nordea Private Banking anerkjennelsen ‘highly commended’. Det er første gang Nordea deltar i konkurransen.

Det er økonomimagasinet The Banker, som er en del av Financial Times-gruppen, som står for Global Private Banking Awards. Utdelingen anses som et av de mest prestisjefylte private banking-arrangementene med over 170 nominerte fra 60 land. I år inneholder utdelingen nye kategorier, for eksempel ‘Best Private Bank in Finland’ og ‘Best Private Bank in Norway’.

Gunn Wærsted, leder for Wealth Management i Nordea, sier: – Vi er svært stolt over å få disse prisene. De understreker den sterke posisjonen vi har i private banking. Nordea Private Banking har i flere år oppnådd sterke økonomiske resultater, fått nye kunder og dermed en økt inngangen av midler til forvaltning. Kundetilfredsheten her høy, og vi har klart å levere innovative og markedsledende løsninger til kundene våre.

Nordea Private Banking er Nordens største aktør innen private banking med EUR 82 milliarder i midler til forvaltning og cirka 900 medarbeidere. Nordea Private Banking ser mot fremtiden med investeringer i bedre kundetilbud og økt kundetilstrømming.