Nordea mottar pris for sine kapitalforvaltningstjenester

Leder av Nordea Asset Management, Christian Hyldahl
14-08-15 9:41 | Aktuelt | Investeringer og marked | Awards

Nordea Asset Management har blitt kåret til “2015 Quality Leader in Nordic Institutional Investment Management Service” av det internasjonale konsulentbyrået Greenwich Associates.

Greenwich Associates har kåret Nordea Asset Management til "Quality Leader" basert på intervjuer med 142 medarbeidere hos de største institusjonelle investorene i Norden. Deltakerne ble bedt om å evaluere sine leverandører av investeringstjenester på en rekke investerings- og tjenestefaktorer. Greenwich-prisen er i sin helhet basert på disse evalueringene. De spurte jobber i private og offentlige pensjonsfond, banker, stiftelser, forsikringsselskaper, o.l..

- Nordea Investment Management har tilpasset seg de institusjonelle kundenes nye behov på en god måte ved å posisjonere seg slik at de kan gi gode råd om investeringsprinsipper og -strategi. Greenwich har kåret Nordea Investment Management til den beste leverandøren av kapital-forvaltningstjenester til institusjonelle kunder i 2015, skriver Greenwich Associates i en melding.

Greenwich Associates har i flere år delt ut "Quality Leader"-priser i en rekke markeder, men det er første gang prisen deles ut i Norden.

- Det er en ære å få denne prisen, fordi det er veldig viktig for oss å imøtekomme de faktiske behovene til institusjonelle kunder i Norden som utfordres av lave renter, strengere regler og kravet om åpenhet, sier Christian Hyldahl, leder av Nordea Assset Management.

Greenwich Associates er et analysebasert internasjonalt konsulentbyrå som tilbyr kundene data og innsikt som kan hjelpe dem med å oppnå bedre forretningsresultater og konkurransemessige fortrinn.

Her kan du lese mer om Greenwich Leaders award programme: Greenwich Leaders award programme.