Logg inn med fingeravtrykk

Touch ID
11-12-15 13:36 | Digitalbanken

– Denne oppdateringen er et viktig ledd i arbeidet med å gjøre relasjonsbanken enda mer digital. Vi skal levere gode kundeopplevelser der kundene våre er, noe som betyr stadig mer mobile løsninger, sier John Sætre, konserndirektør for bankvirksomheten i Norge.

Nordea har siden juni gitt kunder muligheten til å teste ut Touch ID for å logge inn i Nordea Next, Nordeas digitale mobilbanklaboratorium. Her har man også hatt muligheten til å logge ut av appen ved kun å riste på telefonen. Også denne funksjonen er å finne i den nye oppgraderingen i mobilbanken som kommer i dag.

– I Nordea Next har kundene fått bli med på eksperimenteringen med å skape de beste digitale banktjenestene. De har fått teste ut og vurdere hvilke tjenester og funksjoner fremtidens mobilbank skal ha. Det er derfor gledelig at vi nå kan integrere disse populære funksjonene i den vanlige mobilbanken, sier John Sætre.

Din personlige rådgiver er bare ett tastetrykk unna

En annen nyttig funksjon i den nye mobilbanken er integrert kundeservice, som gir kundene enkel tilgang til personlige råd og hjelp. Kundene vil kunne chatte med Nordea, enkelt gjennomføre samtaler med kundeservice samt se vente- og responstid direkte i appen.
- Det er viktig å sikre at den kontinuerlige digitaliseringen ikke gjør oss upersonlige, selv om mye av det vi gjør, foregår på nett. Å komme i kontakt med Nordea skal aldri være mer enn et tastetrykk unna, sier John Sætre.

Når kundene tar kontakt med Nordea med chat- og samtalefunksjonen i mobilbanken, er de allerede identifisert ved innlogging. Da vil de få raskere og mer spesialisert hjelp.

- Med integrert kundeservice kan vi oppfylle kundenes krav til tilgjengelighet og svartid. Kundene har allerede mulighet til å kontakte oss døgnet rundt, og nå kan de gjøre det på den måten de foretrekker. Kundene våre skal kunne nå oss når som helst og hvor som helst, på en enkel og praktisk måte, sier John Sætre.

En annen sikker tjeneste som er lagt til i appen, er Nordea Investor. Kundene har lenge ønsket å kunne kjøpe og selge aksjer og fond i mobilbanken. Med den nye funksjonen kan de gå til Nordea Investor direkte fra appen uten å måtte logge inn på nytt, dersom de har logget inn med BankID.

Nordea har for øyeblikket mer enn 1,5 millioner aktive kunder i Norden som i snitt bruker mobilbanken 20 ganger i måneden.

Nytt i denne versjonen er

iPhone:
•    Logg inn med Touch ID – med ditt fingeravtrykk
•    Rist for å logge ut
•    Logg inn med BankID og gå rett inn i Nordea Investor når du vil handle
•    Sikker chat
•    Ring Nordea 24/7 – Kunder som har identifisert seg ved innlogging, kan få svar på spørsmål om kundeforhold eller personopplysninger på telefon.
•    Se svartid hos Kundeservice på telefon og chat

Android:
•    Logg inn med BankID og gå rett inn i Nordea Investor når du vil handle
•    Ring Nordea 24/7 – Kunder som har identifisert seg ved innlogging kan få svar på spørsmål om kundeforhold eller personopplysninger på telefon.
•    Se svartid hos Kundeservice på telefon