Følg Nordea på Snap! Kanskje blir du steinrik?

16-11-16 12:30 | Aktuelt | Nordea UNG

NordeaUNG er på Snapchat, og de engasjerer. De har på kort tid etablert seg som en av landets mest innflytelsesrike Snapchat-kontoer gjennom å dele økonomitips som fenger.

– Vi gjør bank underholdene, gjennom å fortelle historier med humor, sier snapper Simen K. Thorsen i NordeaUNG.

Snapperne deler kreative tips til sparing og smartere forbruk, samt andre temaer som opptar målgruppen.

– Vi setter oss inn i de økonomiske frustrasjonene til unge mennesker. Det er viktig for oss at følgerne våre kjenner seg igjen i situasjonene vi tar opp på Snapchat. I stedet for å si at du bør ha reiseforsikring, så viser vi konsekvensene av å ikke ha det, sier NordeaUNGs andre snapper Johanne Hultberg Døving .

– Gjør livet som student enklere
Snapchat har på kort tid blitt den sosiale medier-kanalen, hvor Nordea har mest direkte dialog med unge kunder. Responsen på Snapchat-kontoen har vært enorm, og de to ivrige snapperne mottar stadig komplementer på arbeidet deres, men for Johanne er det spesielt en hendelse som hun husker godt.

– En student sa en gang til meg at det var så mye enklere å være student nå etter at han begynte å følge NordeaUNG på Snapchat. Den type tilbakemelding gjør at vi blir inspirert til å fortsette med dette, sier Johanne.

Omtales som «best i klassen»
Det er ikke bare blant unge de høster lovord, mange andre legger også merke til NordeaUNG på Snapchat. United Influencers omtalte Nordea som best i klassen i Norge.

– Vi er også stolte av at en av verdens største kreative snappere, Geeohsnap, bruker oss som Best practice i sine foredrag, sier, Johanne.

NordeaUNG deltok på Snaphappen, verdens første Snapchat-konferanse i London, 22. september for å få inspirasjon og lære av de beste i verden.

– Vi har hatt jevn progresjon på antall følgere og er oppe i . 3500 nå. Cirka 50 prosent av følgerne våre er faste og ser alle snappene våre. Vi er godt fornøyde med hva vi har oppnådd på litt over ett år, men ønsker oss selvfølgelig mange, mange flere følgere, avslutter Johanne.

Så legg de til med brukernavnet NordeaUNG, eller klikk her.

Seneste fra Nordea UNG

Slik sparer du lurt til bolig

Aktuelt Personlig økonomi Nordea UNG

Rekordhøye boligpriser gjør ikke unge boligkjøpere mindre selvsikre. De aller fleste tror de vil klare å kjøpe egen bolig før de har fylt 30 år. Samtidig må...

Kredittkort er smart, hvis du bruker det smart

Personlig økonomi Aktuelt Nordea UNG

Har du noen gang blitt advart mot kredittkort? Da er du ikke alene. Mange forbinder fortsatt kredittkort med noe negativt, men med riktig bruk har et kreditt...

Slik kutter du matbudsjettet med flere tusen

Aktuelt Personlig økonomi Nordea UNG

Om du ikke planlegger måltidene og utnytter det du handler, går det hardt utover lommeboka.

Råd til utenlandsstudenten

Personlig økonomi Karriere Nordea UNG

Slik får du studielånet til å vare lengre.