Budsjett i nettbanken på 1-2-3

20-09-11 13:32 | Pressemeldinger

4 av 10 ønsker å lage budsjett, men de synes det er for tidkrevende og vanskelig. Budsjettverktøy, regnskap og varsel om forbruk i forhold til budsjett er de mest etterspurte privatøkonomiske verktøyene. Med Nordeas nye budsjettmodell, Min Økonomi, kan kundene enkelt lage og følge sitt eget budsjett.

- 4 av 10 vil gjerne lage budsjett, men synes at verktøyene har vært for dårlige. Spesielt de unge ønsker bedre oversikt. Nordeas budsjettverktøy Min Økonomi er enkel å bruke. Ikke minst gjør verktøyet den store kategoriseringsjobben for kundene bedre enn de fleste du finner på det norske markedet, sier informasjonssjef i Nordea Thomas Sevang.

De fleste av transaksjonene i Nordeas budsjettverktøy er ferdig kategorisert. Det er enkelt og intuitivt å kategorisere resten av transaksjonene. Du kan selv lage dine egne kategorier, flytte transaksjonene til en annen kategori og eventuelt la tilsvarende fremtidige transaksjoner fortsette å bli sortert i samme kategori. Budsjettet er basert på ditt forbruk siste 12 måneder og kan lett beregnes på nytt om du har gjort endringer.

- 8 av 10 kunder har aldri laget budsjett. De færreste har full kontroll med hva ting koster dem. Hvor mye brukes på mat per måned, og hva koster egentlig bilen? Endelig finnes det et verktøy som hjelper. En genial løsning for alle dem som ikke vil bruke mye tid på å lage et detaljert regnskap og budsjett, sier Sevang.

Les også bloggen til Forbrukerøkonom Christine Warloe om Min Økonomi.

Om Budsjettmodellen Min Økonomi:

• En veiviser starter automatisk når du går inn i modellen.
  • Vi gir deg et "ferdig regnskap" der de fleste av transaksjonene blir automatisk
    kategorisert i 10 kategorier.
  • Du kan selv lage dine egne kategorier, flytte transaksjonene til en annen kategori og eventuelt la tilsvarende fremtidige transaksjoner fortsette å bli sortert i samme kategori.
  • Budsjettet er basert på ditt forbruk siste 12 måneder og kan lett beregnes på nytt om du har gjort endringer.
  • Du kan velge alle konti der du er innehaver eller disponent alene i Nettbanken.
  • Det er enkelt å sammenligne alle måneder innenfor samme kategori eller
    se historiske tall for siste 2 år.
  • Du kan ved en meget god grafisk fremstilling for eksempel se prosentvis fordeling av utgiftene i et kakediagram.
  • Resultatet kan skrives ut eller overføres til Excel for videre bearbeiding eller presentasjon.

For mer informasjon
Thomas Sevang, informasjonssjef, mobil: 92601756