Feil med Visa-handel rettet

09-10-14 16:27 | Pressemeldinger

De av Nordeas kunder som tidligere hadde fått trukket for mye fra sin konto i forbindelse med betalinger i utlandet, til netthandel og enkelte transaksjoner i Norge, har nå fått oppdatert sin konto med riktig disponibelt beløp. De kan derfor bruke kortet sitt som vanlig.

– Vi beklager de ulempene dette har medført for mange av våre kunder i går og i dag. I løpet av dagen i dag har vi manuelt oppdatert konto hos de som har kontaktet oss, men nå fikk vi heldigvis kjørt en systemoppdatering slik at disponibelt beløp skal være riktig hos alle som har hatt trøbbel, sier Unni Strømstad, kommunikasjonssjef.

Det er viktig å merke seg at bokført beløp på konto vil bli oppdatert i natt, slik at kontoen først da er justert med riktig antall varehandler.

– Vi vil gjerne få takke de mange kundene som har vært tålmodige med oss de siste dagene. En slik systemfeil som oppsto nå, oppstår sjelden og vi ønsker å understreke at vi vil gå igjennom alle rutiner på nytt for å sikre at det ikke skal skje igjen, sier Strømstad

For mer informasjon:
Unni Strømstad, kommunikasjonssjef i Nordea Norge. Mob: 97753453. E-mail: unni.stromstad@nordea.no