Ny pensjonssjef på plass

09-09-16 9:00 | Pressemelding

I dag tiltrer Randi Marjamaa (40) sin nye stilling som administrerende direktør i Nordea Liv.

Randi Marjamaa vil få ansvaret for 245 medarbeidere, 17.000 bedriftskunder og 253.000 privatkunder. Nordea Liv har passert 100 milliarder kroner i midler til forvaltning.

-Jeg gleder meg til å ta fatt og til å være med å utvikle Nordea Liv videre. Den viktigste jobben er å fortsette å oppfylle kundenes ønsker og behov når det gjelder livsforsikringer og pensjonssparing, sier Marjamaa.

Hun kommer fra stillingen som nestleder for Nordeas bankvirksomhet i Norge. Marjamaa etterfølger Jørund Vandvik (60) som går av med pensjon etter å ha ledet selskapet i 18 år. Marjamaa har hatt forskjellige lederstillinger i Nordea siden 2006. Hun har en Master i Economics and Business Administration fra Norges Handelshøyskole i Bergen.

For mer informasjon:

Synne Ekrem, senior kommunikasjonsrådgiver i Nordea Norge, tlf 99 76 79 96

Randi Marjamaa 4289

Om Nordea Liv

• Nordea Liv Norge tilbyr alle former for livs- og pensjonsforsikringer til bedrifter og private kunder.
  • I 2015 ble Nordea Liv kåret til beste norske livforsikringsselskap av World Finance, for andre år på rad.
  • Produktene selges gjennom Nordeas og Trygs kontorer, samt uavhengige forsikringsmeglere og -rådgivere.
  • Nordea Liv har passert 100 milliarder kroner i midler til forvaltning.
  • Nordea Liv har 17.000 bedriftskunder og 253.000 privatkunder.
  • Selskapet har 245 fast ansatte medarbeidere i Bergen, Oslo, og Trondheim.
Les mer på Nordealiv.no.