#whatif ... ditt sparande kunde förändra världen?

15-11-24 11:04 | Om Nordea | Samhällsansvar

I december hålls FN:s 21:a internationella klimatkonferens i Paris, COP 21. Sasja Beslik, chef för Responsible Investments i Nordea, kommer att vara där för att lyfta fram frågor om ansvarsfulla investeringar.

- Ansvarsfulla investeringar är viktiga för våra kunder och de är viktiga för klimatförändringen. Genom hashtagen #whatif vill vi engagera politiker, investerare, opinionsbildare och kunder så att alla kan relatera till de beslut som fattas på hög nivå. Vi vill visa människor att ansvarsfulla investeringar gör skillnad, säger Sasja.

#whatif går ut på att få människor att tänka över olika scenarior som är relevanta för både klimatpolitiken och för investeringar. Och det handlar om att visa investerare att de kan påverka hur deras pengar placeras och sporra dem att tänka #whatif innan de gör nästa investering.

Följ debatten på Twitter

Du kan delta i diskussionerna på Twitter. Följ @Sasjabeslik och läs mer om #whatif-initiativet och COP21 på ri.nordea.com.