Nordeas resultat för helåret 2009 presenteras onsdagen den 10 februari 2010

10-01-27 14:00 | Pressmeddelanden

Pressmeddelandet publiceras cirka kl. 07.00.

Press- och analytikerkonferens

Tid: 09.00

Plats: Smålandsgatan 17, Stockholm

Vd och koncernchef Christian Clausen presenterar resultatet och svarar på frågor. Group CFO Fredrik Rystedt och Group CRO Carl-Johan Granvik deltar i frågestunden. Presskonferensen hålls på engelska och kan följas i realtid på www.nordea.com, där även presentationsmaterialet kommer att finnas tillgängligt.

Internationell telefonkonferens för analytiker

Tid: 16.00

För att delta: ring +44 (0)20 3037 9110 senast tio minuter innan (15.50).

Christian Clausen, vd och koncernchef, Fredrik Rystedt, Group CFO, Carl-Johan Granvik, Group CRO, och Rodney Alfvén, chef för Investor Relations, deltar. Efter några korta presentationer från ledningen följer en mer detaljerad frågestund.

Telefonkonferensen kan följas i realtid på www.nordea.com. Därefter läggs en indexerad uppspelning ut på hemsidan. Det går också att höra en uppspelning till och med den 17 februari på tel +44 (0)20 8196 1998, kod 3300223#.

Presentation för analytiker och investerare i London den 11 februari

Tid: 11.00 lokal tid

Plats: Deutsche Banks kontor, Winchester House, 1 Great Winchester Street, London EC2 2DB

Christian Clausen, vd och koncernchef, Fredrik Rystedt, Group CFO, Carl-Johan Granvik, Group CRO, och Rodney Alfvén, chef för Investor Relations, deltar. Presentationen, inklusive frågestund, börjar kl 11.00 och väntas pågå cirka en timme.

För att delta, kontakta Helen Kelleher på e-postadress moc.bd@rehellek.neleh.

För ytterligare information:

Helena Östman, informationschef, 070 200 4050