Med passion för entreprenörskap

16-11-10 13:24 | Om Nordea | Stefan Andersson

Många drömmer om att starta eget, men det är få som tar steget. Jag tillhör dem som beundrar er som har gått från tanke till handling och driver er egen verksamhet. Det är ni som är Sveriges motor.

Vem är då jag? Jag heter Stefan Andersson och är chef för Nordeas erbjudande mot de små och mellanstora företagen. Jag är lyckligt lottad som jobbar med det jag brinner för. Min passion för entreprenörskap kommer från uppväxten i en företagarfamilj. Jag drev själv företag redan när jag pluggade på universitetet och är idag dessutom gift med en företagare (som är ivrigt påhejad av mig).

I min roll på Nordea är det mitt mål att förbättra vårt erbjudande och vårt stöd till er som företagare. Digitaliseringen är ju en verklighet idag och vi ser det som en fantastisk möjlighet att bli mer tillgängliga och kunna ge er bättre service. Det vi hör från våra kunder är att banktjänster ska vara enkelt. Därför satsar vi idag stort på att utveckla nya tjänster som förenklar er vardag.

Pension – ett dåligt samvete

Även om allt blir mer och mer blir digitalt är den personliga kontakten fortafarande viktig och vi vill att det ska vara enkelt för dig att få råd från en företagsrådgivare som förstår din tillvaro och komplexiteten i att vara företagare, chef och privatperson samtidigt. I min blogg kommer jag att dela med mig av mina bästa tips till dig som företagare. En viktig fråga, som många skjuter på, är pensioner och försäkringar. Titta på den här videon om hur du enkelt kommer igång. Kanske kan det ge skönare nattsömn framöver.

Jag vill också gärna höra vad du tycker så maila mig gärna på moc.aedron@nossredna.p.nafets.

Stefan Andersson, expert på företagande och chef för Nordeas erbjudande mot små och mellanstora företag