Investeringsforeningen Nordea Invest – bedst til obligationer 2017

Morningstar nordea
15-03-17 17:00 | Investering

Morningstar har kåret Investeringsforeningen Nordea Invest som Bedst til Obligationer ved Morningstar Award ceremonien 2017. Det er 7. gang Nordea Invest modtager den prestigefyldte pris.
Ved Morningstars årlige award ceremoni i dag/igår løb Nordea Invest med prisen for Bedst til Obligationer. Den titel har Nordea Invest vundet 7syv gange siden 2010, og det viser en evne til at opretholde en ensartet høj kvalitet over en længere årrække.

- Prisen er en anerkendelse af den stabilitet i resultaterne, der er skabt til investorer i obligationsafdelingerne, siger Eric Pedersen, direktør i Nordea Invest.

- Vi er utrolig stolte af at have modtaget prisen endnu en gang. Prisen er også et bevis over for investorerne på, at på trods af turbulente markeder i 2016, er deres investeringer i trygge hænder hos os.

Prisregn
Foruden Bedst til Obligationer vandt fondene Lange obligationer og Basis 4 også priser i deres respektive kategorier.

- Prisen for Basis 4 er også meget vigtig, da der ikke findes en overordnet pris for bedste forvalter af Balancerede afdelinger. Når Basis 4 vælges som bedste balancerede afdeling, er det derfor en anerkendelse af alle vore balancerede produkter, herunder Nordea Invest Portefølje. Alle 4 Basis-afdelinger har i øvrigt 5 stjerner hos Morningstar og ligger dermed blandt de 10 % bedste i Europa”, siger Eric Pedersen.

Morningstar kårer hvert år de bedste afdelinger og investeringsforeninger på det danske marked. Vinderne findes ved at kigge på de seneste fem års resultater og under hensyntagen til størrelsen af foreningernes udbud af afdelinger. Prisen er en anerkendelse af de foreninger, der har tildelt investorerne et udbud af afdelinger, der har ligget i den bedste ende af markedet.

Nomineringer:
Foruden de tildelte priser var Nordea Basis 3, Danske Aktier Fokus og Portefølje Lange obligationer også nominerede.

Samlet var Nordeas Fundselskaber nomineret til 11 priser i 2017

Country    CategoryNominated FundsPrize
DenmarkFixed income
Fund House
n.a.    Yes
DenmarkDanish EquitiesNI Danske aktier fokus-
DenmarkDanish BondsNI Lange obligationerYes
DenmarkDanish Bonds
NI Portefølje Lange obligationer-
DenmarkBalancedBasis 3-
DenmarkBalancedBasis 4Yes
FinlandNordic FundNordea Nordic Small CapYes
FinlandEUR Allocation FundNordea Säästö 10 KasvuYes
NorwayNordic FundNordea Nordic Small CapYes
SwedenAllocation FundNordea Stratega 70Yes
SwedenNordic FundNordea Nordic Small CapYes

Læs flere nyheder

Viser 5 ud af 460 resultater

Ny fond investerer i selskaber, som optimerer lønsomheden via ligestilling

Opsparing

Nordea lancerer i dag Global Gender Diversity Fund

Nordea Kredit får ny adm. direktør

Nordea

Bestyrelsen i Nordea Kredit Realkreditaktieselskab har udnævnt direktør Claus Greve til ny administrerende direktør.

Nordeas kunder sparer 3,5 millioner kroner gennem ny digital løsning

Digital banking

På kun tre måneder har Nordeas kunder sparet 3,5 millioner kroner i uønskede abonnementer gennem den nye, digitale løsning ’Abonnementer’, som Nordea lancere...

Valentinsdag: hop ikke i kærligheds-fælden

Bæredygtighed

Kærlighedssvindel foregår som regel på nettet via Facebook eller en datingside. Finder du ud af, at du har været udsat for svindel, så informer banken, og me...

Economic Outlook pre-buzz sept 2017

Få et forspring – deltag i vores webinar om den nye udgave af Nordea Economic Outlook

Samfundsøkonomi

Tilmeld dig vores webinar, og få den nye udgave af Economic Outlook 28. januar.

Viser 5 ud af 460 resultater