Giv dine udgifter et servicetjek, når ferien er slut

Laptop on desk
01-08-19 8:14 | Investering | Bolig og privatøkonomi | Daglig økonomi | Ann Lehmann Erichsen

Giv dine udgifter et servicetjek, når ferien er slut

Ferien er slut. Måske var den dyrere end planlagt? August er måneden, hvor regeringen normalt fremlægger forslaget til næste års finanslov. Hvad med dine finanser, hvordan har de det?
Brug en veloverstået ferie til at gå dine faste udgifter og betalinger efter, for at tjekke om du kan reducere eller kvitte nogle af dem.

Som kunde i Nordea er du heldig, for du kan installere appen Nordea Wallet på din telefon, hvis du ikke allerede har den. Der finder du flere funktioner, der giver dig overblik og kontrol over din økonomi.
Du kan se dit forbrug i detaljer og kategorier. Du kan se, hvilket betalingskort der knytter sig til hvilket forbrug. Klikker du på ikonet ud for beløbet i oversigten, kan du se, hvor meget du har brugt år til dato på denne slags udgifter. Jeg opdagede eksempelvis, at jeg nu bruger omkring 200 kr. mere hver måned i år i forhold til i fjor på min nye tv-pakke, så det er da en udgift, jeg skal tjekke op på, eftersom jeg nu har færre kanaler.

Kender du Nordea Wallet?

Abonnementer og aftaler tegner vi i stor stil, fordi det er nemt. Og udgifterne ender med at suge sig fast i budgettet. Vi betaler, selvom vi måske ikke længere har fuld glæde af aftalerne. Kender du det? Jeg har lige ryddet ud i mine egne aftaler, og denne gang røg fitnessaftalen til 550 kr. hver måned. Jeg tilhørte nemlig de 10 pct. af danskerne, som betaler til fitness uden at være gæst i centret. 11 pct. betaler for en avis eller et blad, de ikke har tid til at læse. Hvad betaler du for uden at bruge det?

Nordea Wallet gør det nemt at komme ud af et abonnement eller en aftale, hvis den betales via automatisk kortbetaling. Klikker du på ikonet: ’Se dine abonnementer her’, får du et overblik over, hvad du betaler til hvem hver måned. Er der en aftale, du vil sige op, klikker du på den og møder en blå knap ’opsig’, som du trykker på, og så får du hjælp til at sige aftalen op. Sværere er det ikke.

Siden abonnementsfunktionen blev indført i november 2018 har Nordeas kunder sparet 10,5 mio. kr. i unødvendige abonnementer og aftaler. Tjek hvor meget du kan spare?

Find Nordea Wallet her

-Få fuld kontrol over din daglige økonomi.
-Se alle korttransaktioner og en grafisk fordeling af forbrug i kategorier som fødevarer, transport, shopping m.m.
-Se, hvilke forretninger du bruger hyppigst og det samlede forbrug.
-Visual sammenligning af forbrug måned til måned.
-Se forbrug for alle dine abonnementer, som betales med betalingskort.
-Afmeld abonnementer, som ikke er i brug.

Læs flere blogindlæg af Ann Lehmann Erichsen

Viser 5 ud af 39 resultater

Young couple housing

Forsikring for nybegyndere, der flytter hjemmefra

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Omkring hver femte ung er ikke forsikret, når de flytter hjemmefra

Girl school age

Skolestart er langt fra gratis

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Når børnene møder i skolen første gang, har forældrene bbrugt 1.700 kr. til skoletaske med indhold.

Ann Lehmann Erichsen

Flere rejser med forsikring 2019

Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Kvinder og mænd forsikrer sig forskelligt. Køb af rejseforsikring er stærkt indkomstafhængigt.

Bruger du kort eller kontanter på rejsen

Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Halvdelen af danskerne nøjes med et plastikkort, når de rejser til udlandet

Viser 5 ud af 39 resultater