Nordea bedst i Norden inden for private banking

27-10-17 11:13 | Investering | Opsparing

Nordea Private Banking vinder flere priser ved den prestigefyldte PWM/The Banker Global Private Banking Awards i London.

Nordea Private Banking blev i aftes kåret som den bedste bank inden for private banking i Norden, Finland og Norge.

- Vi er meget stolte over at modtage denne flotte pris for vores private banking-ydelser i Norden samt priserne som den bedste private banking bank i Finland og Norge. Vi ser det som en anerkendelse af vores arbejde med at skabe endnu bedre kundeoplevelser i hvert eneste marked, siger Thorben Sander, chef for Global Private Banking i Nordea.

Det er fjerde år i træk, at prisen for bedste private banking bank i Norge går til Nordea. Dermed har Nordea vundet hvert år, siden kategorien blev etableret i 2014.  I Norden har Nordea Private Banking genvundet titlen, som banken også opnåede i 2014 og 2015 – præcis som i Finland.

Prisuddelingen PWM/The Banker Global Private Banking Awards, der i aftes blev afholdt for niende år i træk, anses som verdens vigtigste private banking-begivenhed og har over 170 deltagere fra 63 lande. Det er det globale finanstidsskrift The Banker – som er en del af Financial Times Group – der står bag PWM/The Banker Global Private Banking Awards.

Thorben Sander, chef for Global Private Banking, samt lederne af de nordiske private banking-enheder deltog i ceremonien i London for at modtage priserne.

Nordea Private Banking er den største private banking-udbyder i Norden med over 100 mia. euro i kapital under forvaltning og næsten 1 mia. euro i årlige indtægter. Omkring 100.000 kunder betjenes fra ca. 80 filialer i Norden, Luxembourg og Singapore.

Yderligere information: Tenna Schoer, Nordea Group Communications, tlf 7080 1162

Læs flere nyheder

Nordea muliggør en bæredygtig fremtid

Nordea Bæredygtighed

Looking to the future

Nordiske banker overvejer fælles nordisk betalingsinfrastruktur

Digital banking Daglig økonomi Nordea

En harmonisering af infrastruktur og produkter kan gøre det nemmere at sende betalinger over grænserne og fremme handlen mellem de nordiske lande og dermed s...

Højere rente på rentetilpasningslån

Bolig

Den seneste måned er renterne steget, og det kan ses i resultaterne fra den netop afsluttede auktion over rentetilpasningslån.

De sikre uforudsete udgifter

Opsparing Daglig økonomi

Mere end seks ud af ti danske husstande har nemlig haft uforudsete udgifter det sidste halve år.

Kritik af Nordeas tidligere levering af 500-eurosedler

Nordea

Nordea bliver i dag kritiseret for at have leveret 500-eurosedler til valutavekselkontorer – en praksis, som banken afsluttede for flere år siden.