Nordea Kredit fjerner gebyrer for at skifte realkreditinstitut

Housing Couple Stonebrick house
25-10-17 11:53 | Bolig

Nu bliver det markant billigere for boligejere at flytte deres realkreditlån til Nordea Kredit. Fra i dag og frem til udgangen af 2018 har Nordea Kredit valgt at fjerne så godt som alle de gebyrer, der normalt skal betales, når man skifter realkreditinstitut.

Med virkning fra dags dato ændrer Nordea Kredit sine gebyrer for at skifte realkreditinstitut. Det betyder, at boligejere, der flytter deres realkreditlån til Nordea Kredit, slipper for at betale lånesagsgebyr, ekspeditionsgebyr samt kurtage. For et lån på 2 mio. kr. svarer det til en kontant rabat på 9.000 kr.

”I Nordea Kredit har vi konkurrencedygtige priser på realkreditlån og gode services til kunderne, og det vil vi gerne vise både nuværende kunder, men også nye kunder. Vi fjerner nu hovedparten af de omkostninger, der normalt er ved at skifte realkreditinstitut, og dermed får kunderne en stor reel besparelse ved at skifte til Nordea. På den måde håber vi, at pris- og kvalitetsbevidste kunder vil tage kontakt til os, så vi kan fortælle, hvad vi kan tilbyde i Nordea,” siger Peter Smith, chef for Nordea Kredit.

Foruden de gebyrer, der normalt opkræves ved skifte af realkreditinstitut, kan mange danskere også spare tusindvis af kroner på at omlægge deres nuværende lån. Nye tal fra Finans Danmark viser nemlig, at danske boligejere har lån for 55,3 milliarder kroner med en rente, der er 3,5 procent eller højere.

Kunder med et F3-lån i Nordea Kredit fik pr. 1. oktober 2017 en ny rente på deres lån på -0,12 procent, mens et 10-årigt lån med fast rente kan fås ned til 0,5 procent hos Nordea Kredit.

”Vi ved, at mange har et realkreditlån, som de med fordel kan omlægge og spare penge ved. Hvis man ikke kan overskue, om det er gældende for én selv, så hjælper vi meget gerne med at regne på det. Alle er velkomne,” siger Peter Smith.

Yderligere information:

Mads Sixhøj, pressekonsulent, Tlf: 70 80 11 62.

Læs flere nyheder

Viser 5 ud af 515 resultater

Andreas Østerheden

Lyt til de seneste investeringsråd fra chefstrateg Andreas Østerheden

Investering Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Nordea fastholder en aktieovervægt på trods af turbulente tider

Pengetræet Nordea podcast

Podcast: Bæredygtige investeringer

Bæredygtighed Investering Nordea podcasts

Lyt til Steen Blindum, investeringsstrateg i Nordea, og Caroline Rosberg, der er privat investor.

Couple signing loan

Nyt lån kombinerer fast rente og afdragsfrihed

Bolig

Med Frihed30 Fast tilbyder Nordea Kredit nu belåning af helårsboliger med både fast rente og afdragsfrihed i op til 30 år.

Signing dicument

Nordea gør det nemmere for kunderne at sikre sig selv og familien juridisk

Digital banking

Et nyt samarbejde mellem Nordea og TestaViva gør det nemt og enkelt at oprette de nødvendige juridiske dokumenter.

Men in solar panel field

Bæredygtig investering – godt for din formue og for kloden

Bæredygtighed Investering

Læs vores nye publikation om bæredygtige investeringer.

Viser 5 ud af 515 resultater