Nordea Kredit fjerner gebyrer for at skifte realkreditinstitut

25-10-17 11:53 | Bolig

Nu bliver det markant billigere for boligejere at flytte deres realkreditlån til Nordea Kredit. Fra i dag og frem til udgangen af 2018 har Nordea Kredit valgt at fjerne så godt som alle de gebyrer, der normalt skal betales, når man skifter realkreditinstitut.

Med virkning fra dags dato ændrer Nordea Kredit sine gebyrer for at skifte realkreditinstitut. Det betyder, at boligejere, der flytter deres realkreditlån til Nordea Kredit, slipper for at betale lånesagsgebyr, ekspeditionsgebyr samt kurtage. For et lån på 2 mio. kr. svarer det til en kontant rabat på 9.000 kr.

”I Nordea Kredit har vi konkurrencedygtige priser på realkreditlån og gode services til kunderne, og det vil vi gerne vise både nuværende kunder, men også nye kunder. Vi fjerner nu hovedparten af de omkostninger, der normalt er ved at skifte realkreditinstitut, og dermed får kunderne en stor reel besparelse ved at skifte til Nordea. På den måde håber vi, at pris- og kvalitetsbevidste kunder vil tage kontakt til os, så vi kan fortælle, hvad vi kan tilbyde i Nordea,” siger Peter Smith, chef for Nordea Kredit.

Foruden de gebyrer, der normalt opkræves ved skifte af realkreditinstitut, kan mange danskere også spare tusindvis af kroner på at omlægge deres nuværende lån. Nye tal fra Finans Danmark viser nemlig, at danske boligejere har lån for 55,3 milliarder kroner med en rente, der er 3,5 procent eller højere.

Kunder med et F3-lån i Nordea Kredit fik pr. 1. oktober 2017 en ny rente på deres lån på -0,12 procent, mens et 10-årigt lån med fast rente kan fås ned til 0,5 procent hos Nordea Kredit.

”Vi ved, at mange har et realkreditlån, som de med fordel kan omlægge og spare penge ved. Hvis man ikke kan overskue, om det er gældende for én selv, så hjælper vi meget gerne med at regne på det. Alle er velkomne,” siger Peter Smith.

Yderligere information:

Mads Sixhøj, pressekonsulent, Tlf: 70 80 11 62.

Læs flere nyheder

Jeg SKAL være god til mit arbejde

Nordea

For 36-årige it-udvikler Felix Kim Nielsen og hans seks kolleger med autisme er det helt afgørende at vide, at de leverer hver dag.

Få plads på første parket til Nordeas Economic Outlook

Samfundsøkonomi

Meld dig til webinaret på dit lokalsprog og få rapporten, så snart den udkommer 24. april.

Vi bruger overskydende skat fornuftigt

Daglig økonomi Samfundsøkonomi Opsparing

To ud af tre vil lade de overskydende skattepenge forsvinde i det løbende forbrug eller spare dem op. Kun 17 procent har øremærket pengene til ferie.

Bid ikke på krogen!

Nordea

Lyder det phishy? Lad dig ikke lokke.

Nordea lancerer boliglån med 30 års afdragsfrihed

Bolig

Nordea Kredit lancerer et nyt realkreditlån kaldet Frihed30 rentetilpasningslån. Lånet giver en attraktiv kombination af lav rente og mulighed for afdragsfr...