Nordea Kredit fjerner gebyrer for at skifte realkreditinstitut

Housing Couple Stonebrick house
25-10-17 11:53 | Bolig

Nu bliver det markant billigere for boligejere at flytte deres realkreditlån til Nordea Kredit. Fra i dag og frem til udgangen af 2018 har Nordea Kredit valgt at fjerne så godt som alle de gebyrer, der normalt skal betales, når man skifter realkreditinstitut.

Med virkning fra dags dato ændrer Nordea Kredit sine gebyrer for at skifte realkreditinstitut. Det betyder, at boligejere, der flytter deres realkreditlån til Nordea Kredit, slipper for at betale lånesagsgebyr, ekspeditionsgebyr samt kurtage. For et lån på 2 mio. kr. svarer det til en kontant rabat på 9.000 kr.

”I Nordea Kredit har vi konkurrencedygtige priser på realkreditlån og gode services til kunderne, og det vil vi gerne vise både nuværende kunder, men også nye kunder. Vi fjerner nu hovedparten af de omkostninger, der normalt er ved at skifte realkreditinstitut, og dermed får kunderne en stor reel besparelse ved at skifte til Nordea. På den måde håber vi, at pris- og kvalitetsbevidste kunder vil tage kontakt til os, så vi kan fortælle, hvad vi kan tilbyde i Nordea,” siger Peter Smith, chef for Nordea Kredit.

Foruden de gebyrer, der normalt opkræves ved skifte af realkreditinstitut, kan mange danskere også spare tusindvis af kroner på at omlægge deres nuværende lån. Nye tal fra Finans Danmark viser nemlig, at danske boligejere har lån for 55,3 milliarder kroner med en rente, der er 3,5 procent eller højere.

Kunder med et F3-lån i Nordea Kredit fik pr. 1. oktober 2017 en ny rente på deres lån på -0,12 procent, mens et 10-årigt lån med fast rente kan fås ned til 0,5 procent hos Nordea Kredit.

”Vi ved, at mange har et realkreditlån, som de med fordel kan omlægge og spare penge ved. Hvis man ikke kan overskue, om det er gældende for én selv, så hjælper vi meget gerne med at regne på det. Alle er velkomne,” siger Peter Smith.

Yderligere information:

Mads Sixhøj, pressekonsulent, Tlf: 70 80 11 62.

Læs flere nyheder

Viser 5 ud af 556 resultater

Dramatisk uge på markederne

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Renterne bare fortsætter op og er nu på det højeste niveau i næsten to år drevet af tiltagende inflationsfrygt blandt investorerne.

Andreas Østerheden

Dansk økonomi post corona

Investering Nordea podcasts

ar dansk økonomi lidt strukturel skade, og hvordan er dansk økonomi rustet skulle det komme til en tredje nedlukning af samfundet?

António Guterres

Nordea en af talerne da kapitalejere mødte FN's generalsekretær om nye klimaforpligtelser

Bæredygtighed

Nordea Liv & Pension har været med til at grundlægge alliancen og blev på mødet repræsenteret af Katja Bergqvist, adm. direktør for Nordea Liv & Pension i No...

Mikkel Rørvig

Styrket indsats på Startup & Growth-området

Investering

Nordea styrker støtten til scale-up og growth-virksomheder.

Helge Pedersen_Jan Størup Nielsen

Økonomisk forår venter forude

Nordea podcasts Investering

Aktiekurserne og renterne stiger i takt med at smittetallet falder. Og dansk økonomi står foran et stærkt come-back.

Viser 5 ud af 556 resultater