Nordea Kredit fjerner gebyrer for at skifte realkreditinstitut

Housing Couple Stonebrick house
25-10-17 11:53 | Bolig

Nu bliver det markant billigere for boligejere at flytte deres realkreditlån til Nordea Kredit. Fra i dag og frem til udgangen af 2018 har Nordea Kredit valgt at fjerne så godt som alle de gebyrer, der normalt skal betales, når man skifter realkreditinstitut.

Med virkning fra dags dato ændrer Nordea Kredit sine gebyrer for at skifte realkreditinstitut. Det betyder, at boligejere, der flytter deres realkreditlån til Nordea Kredit, slipper for at betale lånesagsgebyr, ekspeditionsgebyr samt kurtage. For et lån på 2 mio. kr. svarer det til en kontant rabat på 9.000 kr.

”I Nordea Kredit har vi konkurrencedygtige priser på realkreditlån og gode services til kunderne, og det vil vi gerne vise både nuværende kunder, men også nye kunder. Vi fjerner nu hovedparten af de omkostninger, der normalt er ved at skifte realkreditinstitut, og dermed får kunderne en stor reel besparelse ved at skifte til Nordea. På den måde håber vi, at pris- og kvalitetsbevidste kunder vil tage kontakt til os, så vi kan fortælle, hvad vi kan tilbyde i Nordea,” siger Peter Smith, chef for Nordea Kredit.

Foruden de gebyrer, der normalt opkræves ved skifte af realkreditinstitut, kan mange danskere også spare tusindvis af kroner på at omlægge deres nuværende lån. Nye tal fra Finans Danmark viser nemlig, at danske boligejere har lån for 55,3 milliarder kroner med en rente, der er 3,5 procent eller højere.

Kunder med et F3-lån i Nordea Kredit fik pr. 1. oktober 2017 en ny rente på deres lån på -0,12 procent, mens et 10-årigt lån med fast rente kan fås ned til 0,5 procent hos Nordea Kredit.

”Vi ved, at mange har et realkreditlån, som de med fordel kan omlægge og spare penge ved. Hvis man ikke kan overskue, om det er gældende for én selv, så hjælper vi meget gerne med at regne på det. Alle er velkomne,” siger Peter Smith.

Yderligere information:

Mads Sixhøj, pressekonsulent, Tlf: 70 80 11 62.

Læs flere nyheder

Viser 5 ud af 547 resultater

Houses old Copenhagen

Dansk økonomi går mod bedre tider

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Den lange rente stiger, men ikke nok til at boligmarkedet går i stå.

Lys for enden af tunnelen? Få Nordea Economic Outlook

Samfundsøkonomi

Tilmeld dig vores webinar og få den nye udgave af Economic Outlook 27. januar.

Helge J. Pedersen og Anders Svendsen

Er inflationen endelig på vej op?

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Udsigten til endnu en stor amerikansk hjælpepakke og stigende råvarepriser har fået inflationsforventningerne til at stige.

The White House, USA

Blå bølge i USA – hvem er vindere og hvem er tabere?

Investering Nordea podcasts

Lyt til årets første episode af Nordea Pulse og få seniorstrateg Simon Kristiansens vurdering af de seneste begivenheder i USA.

Nordea podcast

Umættelig risikoappetit

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Lyt med når cheføkonom Helge J. Pedersen og chefanalytiker Niels Christensen analyserer de seneste trends i dansk og international økonomi samt den kommende...