Nordea Kredit fjerner gebyrer for at skifte realkreditinstitut

25-10-17 11:53 | Bolig

Nu bliver det markant billigere for boligejere at flytte deres realkreditlån til Nordea Kredit. Fra i dag og frem til udgangen af 2018 har Nordea Kredit valgt at fjerne så godt som alle de gebyrer, der normalt skal betales, når man skifter realkreditinstitut.

Med virkning fra dags dato ændrer Nordea Kredit sine gebyrer for at skifte realkreditinstitut. Det betyder, at boligejere, der flytter deres realkreditlån til Nordea Kredit, slipper for at betale lånesagsgebyr, ekspeditionsgebyr samt kurtage. For et lån på 2 mio. kr. svarer det til en kontant rabat på 9.000 kr.

”I Nordea Kredit har vi konkurrencedygtige priser på realkreditlån og gode services til kunderne, og det vil vi gerne vise både nuværende kunder, men også nye kunder. Vi fjerner nu hovedparten af de omkostninger, der normalt er ved at skifte realkreditinstitut, og dermed får kunderne en stor reel besparelse ved at skifte til Nordea. På den måde håber vi, at pris- og kvalitetsbevidste kunder vil tage kontakt til os, så vi kan fortælle, hvad vi kan tilbyde i Nordea,” siger Peter Smith, chef for Nordea Kredit.

Foruden de gebyrer, der normalt opkræves ved skifte af realkreditinstitut, kan mange danskere også spare tusindvis af kroner på at omlægge deres nuværende lån. Nye tal fra Finans Danmark viser nemlig, at danske boligejere har lån for 55,3 milliarder kroner med en rente, der er 3,5 procent eller højere.

Kunder med et F3-lån i Nordea Kredit fik pr. 1. oktober 2017 en ny rente på deres lån på -0,12 procent, mens et 10-årigt lån med fast rente kan fås ned til 0,5 procent hos Nordea Kredit.

”Vi ved, at mange har et realkreditlån, som de med fordel kan omlægge og spare penge ved. Hvis man ikke kan overskue, om det er gældende for én selv, så hjælper vi meget gerne med at regne på det. Alle er velkomne,” siger Peter Smith.

Yderligere information:

Mads Sixhøj, pressekonsulent, Tlf: 70 80 11 62.

Læs flere nyheder

Bolig Lise

Nordea Kredit-kunder får rekordlave renter

Bolig Nordea

Boligejere med rentetilpasningslån kan godt begynde at glæde sig. Nordea Kredit har netop afsluttet deres auktioner over rentetilpasningsobligationer med rek...

Blackfriday

Black Friday eksploderer i år

Daglig økonomi

Næsten hver anden dansker ender med at bruge penge på Black Friday i 2017. Det er en fordobling på ét år.

Housing report

Nordea dykker ned i de aktuelle tendenser på de nordiske boligmarkeder

Investering Nordea

I en ny rapport ser Nordeas analytikere nærmere på de aktuelle temaer på de nordiske boligmarkeder samt udsigterne.

Få mad til døren og spar tid og penge

Daglig økonomi

Du bruger 11 døgn om året på at gå i butikker og købe madvarer. Det kan gøres både billigere og hurtigere på nettet.

Nordea bedst i Norden inden for private banking

Investering Opsparing

Nordea Private Banking vinder flere priser ved den prestigefyldte PWM/The Banker Global Private Banking Awards i London.