Kunstig intelligens forkorter vores svartider

Feelingstream team
Mervi Sepp (Feelingstream), Anna Metsäranta (Nordea Digital Banking) and Terje Ennomäe (Feelingstream)
06-07-17 9:13 | Nordea

Vi tager kundeservice til næste niveau ved hjælp af kunstig intelligens.  I kraft af vores partnerskab med den estiske startup-virksomhed Feelingstream vil Nordea kunne svare kunderne hurtigere. Den software, som Feelingstream udvikler, bruger kunstig intelligens til automatisk at analysere tekst, og det giver nye muligheder for at forbedre kundeservicen.

Feelingstreams løsning analyserer og kategoriserer henvendelser fra kunder, så de automatisk bliver sendt til den rigtige person eller enhed i Nordea til viderebehandling, og vi kan så svare hurtigere på kundernes henvendelser. Softwaren kan analysere hundredvis af meddelelser pr. sekund og kan derfor bruges til mange forskellige formål.

”Vi er meget begejstret for samarbejdet og har store forventninger. Vi vil gerne hjælpe Nordea og bankens kunder, forhåbentligt i alle de nordiske lande,” siger Terje Ennomäe, grundlægger af Feelingstream.

Feelingstreams løsning bliver først taget i brug i Finland og introduceres efterfølgende i de andre nordiske lande.

”Vi arbejder konstant på at øge tilgængeligheden af vores serviceydelser, så kunderne kan tilgå de løsninger, de har brug for, så smidigt som muligt. Nordea er den eneste bank i Finland, der tilbyder service døgnet rundt, året rundt,” siger Sari Tempakka, leder af Remote Service & Advice Finland i Nordea.

”Brug af kunstig intelligens er et naturligt næste skridt i vores arbejde med at forbedre kundeservicen. Med introduktionen af Feelingstreams løsning kan vi svare på kundernes henvendelser hurtigere end før og skabe gode kundeoplevelser,” siger hun.

Stærkt fokus på samarbejde med fintechs

Det er bare ét eksempel på, hvordan Nordea nu samarbejder med flere startup-virksomheder i Norden som følge af deres deltagelse i et af vores to accelerator-programmer.

Partnerskabet med Feelingstream er indgået efter et vellykket pilotprojekt med virksomheden sidste år, der viste løsningens potentiale til at forbedre vores kundeservice. Løsningen er meget fleksibel, og det første skridt vil være at kortlægge, hvor den kan bruges.

”Det er glædeligt at se, hvordan det accelerator-program, vi var vært for i 2015-2016, har lagt grunden for et godt partnerskab med Feelingstream. Den aktive og vedholdende indsats i Nordeas Digital Banking-enhed især gør, at vi kan tilbyde vores kunder reelle fordele fra accelerator-programmerne,” siger Arto Kulha, leder i Nordea Accelerator.

Nordea samarbejder også med fintech-hubs i Stockholm, Helsinki, København og Oslo. Partnerskaberne er afgørende for, at vi hurtigere kan tilbyde kunderne nye, relevante og værdiskabende løsninger, end hvis vi skulle udvikle dem selv.

Læs flere nyheder

Viser 5 ud af 514 resultater

Pengetræet Nordea podcast

Podcast: Bæredygtige investeringer

Bæredygtighed Investering Nordea podcasts

Lyt til Steen Blindum, investeringsstrateg i Nordea, og Caroline Rosberg, der er privat investor.

Couple signing loan

Nyt lån kombinerer fast rente og afdragsfrihed

Bolig

Med Frihed30 Fast tilbyder Nordea Kredit nu belåning af helårsboliger med både fast rente og afdragsfrihed i op til 30 år.

Signing dicument

Nordea gør det nemmere for kunderne at sikre sig selv og familien juridisk

Digital banking

Et nyt samarbejde mellem Nordea og TestaViva gør det nemt og enkelt at oprette de nødvendige juridiske dokumenter.

Men in solar panel field

Bæredygtig investering – godt for din formue og for kloden

Bæredygtighed Investering

Læs vores nye publikation om bæredygtige investeringer.

Simon Kristiansen

Lyt til de seneste investeringsråd fra seniorstrateg Simon Kristiansen

Investering Samfundsøkonomi

Nordea ændrer strategi og anbefaler overvægt af aktier.

Viser 5 ud af 514 resultater