#NordeaSlush17 – frigør vækstpotentiale

Slush_Sami_Heiskanen
Foto: Sami Heiskanen
20-10-17 8:24 | Nordea

Nordea er en af hovedpartnerne på Slush Helsinki, den førende startup- og teknologibegivenhed i Europa. Med kun lidt over en måned til begivenheden er vi klar til at hjælpe startup- og scaleup-virksomheder med at udfolde deres fulde potentiale og være med til at skabe fremtidens bank.

Slush startede som en bevægelse for at opbygge et globalt forum for iværksættere, teknologer og andre drivkræfter bag forandring og er nu vokset til en verdensberømt begivenhed. Slush samler startups, scaleups, investorer, topledere og medier i Helsinki fra 30. november til 1. december.

- Slush er en af de vigtigste begivenheder på den globale startup-scene. Det er første gang, Nordea er en af hovedpartnerne, så nu kan vi spille en endnu mere aktiv rolle, siger Kia Lund, der er ansvarlig for Slush-partnerskabet i Nordea.

- I takt med at banksektoren gennemgår en digital og kulturmæssig transformation, kan Slush bringe os tættere på startup-virksomhederne, fordi vi får adgang til økosystemet af aktører med begivenheden i Helsinki, siger hun.

- Virksomheder i vækst og nye startups har brug for støtte helt fra dag ét. Via tæt samarbejde hjælper vi disse virksomheder med at etablere et vigtigt netværk af investorer, forretningseksperter, accelerator-programmer og startup-hubs verden over, siger Iiro Korander, Nordeas leder af Business Banking i Finland.

Startup & Growth Unit – #NordicGrowth

Sidste år etablerede vi Startup & Growth Unit for at kunne fokusere mere på virksomheder i vækst og deres behov, især med hensyn til finansiering. Enheden deltager i årets Slush-begivenhed med repræsentanter fra alle de nordiske lande. Målet er at fremme væksten i de nordiske startup- og scaleup-virksomheder og hjælpe internationale investorer med at finde nordiske stjerneskud.

- Med Startup & Growth Unit opruster Nordea sit tilbud til iværksættere i alle de nordiske lande. Vores aftaler med startups vil være ekstremt interessante for nordiske investorer, siger Vesa Riihimäki, leder af Startup & Growth Unit i Finland.

- Vores rolle som bindeled til store nordiske investorer vil også være værdifuld for startup-virksomheder i alle de fire nordiske lande. Vi har endda en medarbejder, der arbejder på fuld tid med at matche investorer og startups i Finland, siger han.

Nordea er den største bank i Norden, og vores fire nordiske hjemmemarkeder – Danmark, Finland, Norge og Sverige – udgør tilsammen verdens tiendestørste økonomi.

Den ideelle partner

- Vi undersøger hele tiden muligheder for partnerskaber med startups for at finde nye innovative løsninger til vores kunder, siger Arto Kulha fra Nordeas Group Digital-enhed.

Et eksempel er Feelingstream, som har hjulpet os med at forbedre vores kundeservice med et så godt resultat, at vi nu har indgået et kommercielt partnerskab med dem, siger han. Vi har også indgået et samarbejde med Spiff om at udvikle en social opsparingsapp. Og sidste sommer kørte vi et pilotprojekt med Smartcalling for at se, om deres løsning kan øge svarprocenten på udgående opkald.

Slush vil også være med til at udbrede viden om Nordeas samarbejde med tredjeparter gennem vores Open Banking-portal. Flere end 800 har meldt sig til udviklerportalen.

- Vi ønsker at vise, at Nordea er mere end en traditionel finansiel partner, og at vi tager mulighederne i Open Banking til os. Vi har tårnhøje ambitioner, og Slush er et naturligt sted for os at interagere med startup-økosystemet. Vi vil gerne lære, hvordan vi kan blive den ideelle partner, siger Harry Brück fra Nordeas Open Banking Initiative.

Følg os på de sociale medier. #NordeaSlush17

Læs flere nyheder

Viser 5 ud af 556 resultater

Dramatisk uge på markederne

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Renterne bare fortsætter op og er nu på det højeste niveau i næsten to år drevet af tiltagende inflationsfrygt blandt investorerne.

Andreas Østerheden

Dansk økonomi post corona

Investering Nordea podcasts

ar dansk økonomi lidt strukturel skade, og hvordan er dansk økonomi rustet skulle det komme til en tredje nedlukning af samfundet?

António Guterres

Nordea en af talerne da kapitalejere mødte FN's generalsekretær om nye klimaforpligtelser

Bæredygtighed

Nordea Liv & Pension har været med til at grundlægge alliancen og blev på mødet repræsenteret af Katja Bergqvist, adm. direktør for Nordea Liv & Pension i No...

Mikkel Rørvig

Styrket indsats på Startup & Growth-området

Investering

Nordea styrker støtten til scale-up og growth-virksomheder.

Helge Pedersen_Jan Størup Nielsen

Økonomisk forår venter forude

Nordea podcasts Investering

Aktiekurserne og renterne stiger i takt med at smittetallet falder. Og dansk økonomi står foran et stærkt come-back.

Viser 5 ud af 556 resultater