Beslutning på Nordeas generalforsamling 2018 om flytning af moderselskabets hovedsæde

15-03-18 17:43 | Nordea

Den 6. september 2017 besluttede bestyrelsen for Nordea Bank AB at indlede en proces for flytning af Nordea koncernens moderselskabs hovedsæde fra Sverige til Finland, som er medlem af den europæiske bankunion. Ved den ordinære generalforsamling 15. marts 2018 blev fusionsplanen godkendt af Nordeas aktionærer. Den faktiske flytning af moderselskabets hovedsæde planlægges at træde i kraft 1. oktober 2018 – men dette er fortsat betinget af de nødvendige myndighedsgodkendelser.

Nordea er en unik, tværnordisk bank med en international struktur og en balance, som er cirka dobbelt så stor som bruttonationalproduktet i hvilken som helst af de nordiske økonomier. Flytningen af moderselskabets hovedsæde er et vigtigt strategisk skridt for at give Nordea samme forudsætninger som vores europæiske konkurrenter. Placeringen af hovedsædet i et land, der er medlem af bankunionen, betyder, at Nordea bliver underlagt de samme reguleringsvilkår som sine store europæiske konkurrenter med større konsekvens i håndhævelsen og derfor mere ensartede konkurrencevilkår.

Ingen af vores kunder ventes at opleve nogen ændringer i den måde, vi betjener dem på, som følge af flytningen. Flytningen påvirker ikke, hvordan og hvor vi træffer beslutninger i forhold til vores kunder. Vi vil være lige så tæt på kunderne, som vi altid har været, og vi vil fortsat bidrage til de samfund, hvor vi har aktiviteter.

Du kan finde mere information her.

Læs flere nyheder

Viser 5 ud af 492 resultater

Information i forbindelse med coronavirussen og Nordeas tiltag

Nordea

Vi er her for at støtte alle vores kunder i gode såvel som i dårlige tider.

Sådan rådgiver vi kunder og virksomheder under corona-spredningen i Danmark

Daglig økonomi

På nordea.dk/corona kan du løbende følge Nordeas tiltag

Rasmus Eske Bruun bliver ny chef for Nordea Invest

Nordea

Nordea Invest er én af Danmarks største investeringsforeninger med 47 forskellige investeringsfonde.

Young woman sitting on the jetty

Valentinsdag: hop ikke i kærligheds-fælden

Bæredygtighed

Kærlighedssvindel foregår som regel på nettet via Facebook eller en datingside. Finder du ud af, at du har været udsat for svindel, så informer banken, og me...