Beslutning på Nordeas generalforsamling 2018 om flytning af moderselskabets hovedsæde

15-03-18 17:43 | Nordea

Den 6. september 2017 besluttede bestyrelsen for Nordea Bank AB at indlede en proces for flytning af Nordea koncernens moderselskabs hovedsæde fra Sverige til Finland, som er medlem af den europæiske bankunion. Ved den ordinære generalforsamling 15. marts 2018 blev fusionsplanen godkendt af Nordeas aktionærer. Den faktiske flytning af moderselskabets hovedsæde planlægges at træde i kraft 1. oktober 2018 – men dette er fortsat betinget af de nødvendige myndighedsgodkendelser.

Nordea er en unik, tværnordisk bank med en international struktur og en balance, som er cirka dobbelt så stor som bruttonationalproduktet i hvilken som helst af de nordiske økonomier. Flytningen af moderselskabets hovedsæde er et vigtigt strategisk skridt for at give Nordea samme forudsætninger som vores europæiske konkurrenter. Placeringen af hovedsædet i et land, der er medlem af bankunionen, betyder, at Nordea bliver underlagt de samme reguleringsvilkår som sine store europæiske konkurrenter med større konsekvens i håndhævelsen og derfor mere ensartede konkurrencevilkår.

Ingen af vores kunder ventes at opleve nogen ændringer i den måde, vi betjener dem på, som følge af flytningen. Flytningen påvirker ikke, hvordan og hvor vi træffer beslutninger i forhold til vores kunder. Vi vil være lige så tæt på kunderne, som vi altid har været, og vi vil fortsat bidrage til de samfund, hvor vi har aktiviteter.

Du kan finde mere information her.

Læs flere nyheder

Kritik af Nordea i Operation X

Nordea

Nordeas respons til kritik fra programmet Operation X på TV 2, der kritiserer Nordea for at have ignoreret advarsler om, at 500-eurosedler, leveret til vekse...

Jeg SKAL være god til mit arbejde

Nordea

For 36-årige it-udvikler Felix Kim Nielsen og hans seks kolleger med autisme er det helt afgørende at vide, at de leverer hver dag.

Få plads på første parket til Nordeas Economic Outlook

Samfundsøkonomi

Meld dig til webinaret på dit lokalsprog og få rapporten, så snart den udkommer 24. april.

Vi bruger overskydende skat fornuftigt

Daglig økonomi Samfundsøkonomi Opsparing

To ud af tre vil lade de overskydende skattepenge forsvinde i det løbende forbrug eller spare dem op. Kun 17 procent har øremærket pengene til ferie.

Bid ikke på krogen!

Nordea

Lyder det phishy? Lad dig ikke lokke.