Nordea stolt partner til Pride i de nordiske hovedstæder

13-05-20 13:00 | Nordea | Bæredygtighed

Nordea støtter lige muligheder og grundlæggende menneskerettigheder, og vi er glade for igen i år at samarbejde med Pride i de nordiske hovedstæder.

Nordea ønsker at bidrage til et samfund, hvor mangfoldighed ses som en styrke, og hvor alle har lige rettigheder og muligheder. Samarbejdet med Pride er en naturlig del af dette.

”Nordea har stort fokus på inklusion både i forhold til vores medarbejdere og vores kunder. Pride handler ikke kun om at hylde mangfoldighed – men også om at sende et vigtigt signal om, at vi alle uanset køn, seksuel orientering og livsstil skal have mulighed for at realisere vores drømme og ønsker,” siger Frank Vang-Jensen, Nordeas koncernchef.

Pride 2020 løber fra juni til september i de nordiske lande. Som følge af COVID-19-pandemien har arrangørerne af Pride ændret rammerne for dette års arrangementer. Størstedelen af aktiviteterne vil foregå online, hvor der vil blive afholdt en lang række virtuelle arrangementer som fx seminarer og møder, onlinekoncerter og endda digitale parader.

Nordea er en partner, man kan regne med i både gode og svære tider, og vi fortsætter samarbejdet med Pride og vil forsøge at finde nye måder at bidrage på i år, selvom stort set alle fysiske arrangementer er blevet aflyst.

Nordea følger nøje udviklingen i COVID-19-pandemien, og sammen med de lokale Pride-organisationer vil vi overholde alle de lokale myndigheders retningslinjer i forhold til sundhed og sikkerhed. Som ved alle andre arrangementer, som Nordea afholder eller deltager i, vil vi gøre alt, hvad vi kan, for at passe på vores medarbejdere og kunder.

I Nordea står arbejdet med mangfoldighed og inklusion højt på dagsordenen og involverer medarbejdere og teams i hele banken. Kolleger i alle de lande, vi opererer i, har engageret sig i medarbejderorganiserede grupper med fokus på LGBT+, og det hjælper os med at øge opmærksomheden om emnet på vores arbejdspladser. Det ligger i tråd med vores fokus på lige muligheder for alle, menneskerettigheder og inklusion på tværs af Nordea.

Læs mere om Nordeas arbejde med mangfoldighed og inklusion.

Read more news

Viser 5 ud af 733 resultater

Mikkel Rørvig

Mikkel Rørvig bliver ny chef for Startup & Growth i Nordea

Pressemeddelelse Nordea

Mikkel Rørvig skal fremover stå i spidsen for bankens aktiviteter på iværksætterområdet.

Pengetræet Nordea podcast

Podcast: Bæredygtige investeringer

Bæredygtighed Investering Nordea podcasts

Lyt til Steen Blindum, investeringsstrateg i Nordea, og Caroline Rosberg, der er privat investor.

A-Woman sitting on sofa using laptop

Nordea sænker grænsen for, hvornår privatkunder skal betale negativ rente

Pressemeddelelse Daglig økonomi

Udsigten til et fortsat negativt renteniveau betyder, at Nordea nu ændrer grænsen for betaling af negativ rente på indlån fra 750.000 kr. til 250.000 kr. for...

Signing dicument

Nordea gør det nemmere for kunderne at sikre sig selv og familien juridisk

Digital banking

Et nyt samarbejde mellem Nordea og TestaViva gør det nemt og enkelt at oprette de nødvendige juridiske dokumenter.

Men in solar panel field

Bæredygtig investering – godt for din formue og for kloden

Bæredygtighed Investering

Læs vores nye publikation om bæredygtige investeringer.

Viser 5 ud af 733 resultater