Nordea stolt partner til Pride i de nordiske hovedstæder

13-05-20 13:00 | Nordea | Bæredygtighed

Nordea støtter lige muligheder og grundlæggende menneskerettigheder, og vi er glade for igen i år at samarbejde med Pride i de nordiske hovedstæder.

Nordea ønsker at bidrage til et samfund, hvor mangfoldighed ses som en styrke, og hvor alle har lige rettigheder og muligheder. Samarbejdet med Pride er en naturlig del af dette.

”Nordea har stort fokus på inklusion både i forhold til vores medarbejdere og vores kunder. Pride handler ikke kun om at hylde mangfoldighed – men også om at sende et vigtigt signal om, at vi alle uanset køn, seksuel orientering og livsstil skal have mulighed for at realisere vores drømme og ønsker,” siger Frank Vang-Jensen, Nordeas koncernchef.

Pride 2020 løber fra juni til september i de nordiske lande. Som følge af COVID-19-pandemien har arrangørerne af Pride ændret rammerne for dette års arrangementer. Størstedelen af aktiviteterne vil foregå online, hvor der vil blive afholdt en lang række virtuelle arrangementer som fx seminarer og møder, onlinekoncerter og endda digitale parader.

Nordea er en partner, man kan regne med i både gode og svære tider, og vi fortsætter samarbejdet med Pride og vil forsøge at finde nye måder at bidrage på i år, selvom stort set alle fysiske arrangementer er blevet aflyst.

Nordea følger nøje udviklingen i COVID-19-pandemien, og sammen med de lokale Pride-organisationer vil vi overholde alle de lokale myndigheders retningslinjer i forhold til sundhed og sikkerhed. Som ved alle andre arrangementer, som Nordea afholder eller deltager i, vil vi gøre alt, hvad vi kan, for at passe på vores medarbejdere og kunder.

I Nordea står arbejdet med mangfoldighed og inklusion højt på dagsordenen og involverer medarbejdere og teams i hele banken. Kolleger i alle de lande, vi opererer i, har engageret sig i medarbejderorganiserede grupper med fokus på LGBT+, og det hjælper os med at øge opmærksomheden om emnet på vores arbejdspladser. Det ligger i tråd med vores fokus på lige muligheder for alle, menneskerettigheder og inklusion på tværs af Nordea.

Læs mere om Nordeas arbejde med mangfoldighed og inklusion.

Read more news

Viser 5 ud af 719 resultater

Woman in bakery accepting mobile payment

Nordeas coronabarometer: Fremgang i den danske omsætning

Daglig økonomi Samfundsøkonomi

Dansk økonomi har været hårdt ramt af nedlukningerne i forbindelse med udbruddet af covid-19, men nu lysner det

IT-afdelingen i Nordea i 1970'erne

50 år i Nordea – tag med på en digital rejse

Nordea

Nordea fejrer 200 års fødselsdag, og Leif Gudmand har være med på en fjerdedel af rejsen

Ann Lehmann Erichsen

Ferie derhjemme - hvad skal vi lave?

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

Ferie derhjemme - hvad skal vi lave?

Assessing sustainability through rankings – a complex matter

Our work Responsible business

Recently, Nordea was highly ranked for our sustainability work by the NGO ShareAction, while we scored relatively low in another ranking/survey. We understan...

Viser 5 ud af 719 resultater