Digitale bankløsninger viser deres værd under COVID-19

Man checking mobile
03-12-20 13:51 | Digital banking

Det er vigtigere end nogensinde at give kunderne en positiv digital oplevelse. Nordeas digitale løsninger er for nylig blevet anerkendt af ratingbureauet D-Rating, som i deres undersøgelse af 58 europæiske detailbanker fremhævede Nordea som en af de førende indenfor digitale bankløsninger.

COVID-19 har øget brugen af digitale bankløsninger, og flere kunder vælger de digitale kanaler, når de bruger banken. Nordea forventer, at den øgede digitale aktivitet bliver det nye normale som supplement til de vigtige filialer og rådgivere.

Anders-Nicander-232x155”Vi ser en markant stigning i brugen af digitale løsninger især blandt vores nuværende kunder. Det skyldes til dels COVID-19 – vi har også lyttet til kundernes feedback, forbedret brugervenligheden og lanceret mange nye funktioner og produkter,” siger Anders Nicander, leder af One Digital i Nordea.

Ratingbureauet D-Rating har givet Nordea en høj rating for mange funktioner og udbuddet i de digitale kanaler samt for effektiviteten af den digitale kunderejse og kontaktkanaler.

Flere løsninger på vej

Udbuddet af digitale løsninger og produkter varierer fra land til land, men tilbagemeldingerne fra Nordeas kunder er den samme: De sætter pris på nem digital adgang til deres bank fra den enhed, de foretrækker.

Nordeas mobilbank er en af de mobilbank-apps, der har den højeste rating – nummer et i Danmark, Finland og Sverige – med en gennemsnitlig score på 4,5/5 baseret på mere end 860.000 anmeldelser i app stores i de nordiske lande. Mobilbanken havde 18 pct. flere besøgende i 3. kvartal i forhold til samme kvartal i 2019.

”Nye funktioner og produkter bliver løbende tilføjet til mobilbanken for at forbedre kundeoplevelsen. Der er de grundlæggende funktioner som fx at se transaktioner, betale regninger, administrere kort samt opsparing og investering. Kunderne kan også nemt ansøge om mange andre produkter i vores mobilbank,” forklarer Anders Nicander.

I Sverige og Norge kan kunderne også se deres konti, lån og kreditkort hos andre banker. Funktionen bliver snart tilgængelig i Danmark og i Finland fra 2021. I fremtiden bliver det også muligt at foretage betalinger fra konti hos andre banker via mobilbanken.

”Vi modtager en masse feedback fra kunderne, som kundemedarbejdere følger op på, og vi foretager forbedringer, så vi bedre kan opfylde deres behov. Det sker ikke kun i mobilbanken, men på tværs af Nordeas forskellige apps, som giver kunderne mulighed for nemt at bruge banken og følge deres forbrug og CO2-aftryk,” siger Anders Nicander.

Han afslutter: ”Feedback fra vores kunder og bureauer som D-Rating bekræfter, at Nordea gør store fremskridt i forhold til vores ambition om at være i front indenfor digitale bankløsninger.”

Read more news

Viser 5 ud af 795 resultater

Aktier i ny rekord

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Der er sat turbo på verdensøkonomien, men centralbankerne nedtoner inflationsfrygten og fastholder en ultra-lempelig pengepolitik.

Andreas Østerheden

Rentestigninger – er det godt eller skidt?

Investering Nordea podcasts

Sidste år var det lave renteniveau med til at fastholde et højt prisniveau på aktier, men nu oplever vi rentestigninger, så hvad sker der nu?

Man renovating a house

Effekten af COVID-19 – Hvilke kunder klarer sig bedst gennem krisen?

Samfundsøkonomi

Dansk erhvervsliv er i udbredt grad ramt af krisen i kølvandet på de gentagne nedlukninger af det danske samfund.

Boligpriserne går amok

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

ationalbanken forudser en svag vækst i dansk økonomi i år, men boligpriserne stiger med knap 10%.

Viser 5 ud af 795 resultater