Digitale bankløsninger viser deres værd under COVID-19

Man checking mobile
03-12-20 13:51 | Digital banking

Det er vigtigere end nogensinde at give kunderne en positiv digital oplevelse. Nordeas digitale løsninger er for nylig blevet anerkendt af ratingbureauet D-Rating, som i deres undersøgelse af 58 europæiske detailbanker fremhævede Nordea som en af de førende indenfor digitale bankløsninger.

COVID-19 har øget brugen af digitale bankløsninger, og flere kunder vælger de digitale kanaler, når de bruger banken. Nordea forventer, at den øgede digitale aktivitet bliver det nye normale som supplement til de vigtige filialer og rådgivere.

Anders-Nicander-232x155”Vi ser en markant stigning i brugen af digitale løsninger især blandt vores nuværende kunder. Det skyldes til dels COVID-19 – vi har også lyttet til kundernes feedback, forbedret brugervenligheden og lanceret mange nye funktioner og produkter,” siger Anders Nicander, leder af One Digital i Nordea.

Ratingbureauet D-Rating har givet Nordea en høj rating for mange funktioner og udbuddet i de digitale kanaler samt for effektiviteten af den digitale kunderejse og kontaktkanaler.

Flere løsninger på vej

Udbuddet af digitale løsninger og produkter varierer fra land til land, men tilbagemeldingerne fra Nordeas kunder er den samme: De sætter pris på nem digital adgang til deres bank fra den enhed, de foretrækker.

Nordeas mobilbank er en af de mobilbank-apps, der har den højeste rating – nummer et i Danmark, Finland og Sverige – med en gennemsnitlig score på 4,5/5 baseret på mere end 860.000 anmeldelser i app stores i de nordiske lande. Mobilbanken havde 18 pct. flere besøgende i 3. kvartal i forhold til samme kvartal i 2019.

”Nye funktioner og produkter bliver løbende tilføjet til mobilbanken for at forbedre kundeoplevelsen. Der er de grundlæggende funktioner som fx at se transaktioner, betale regninger, administrere kort samt opsparing og investering. Kunderne kan også nemt ansøge om mange andre produkter i vores mobilbank,” forklarer Anders Nicander.

I Sverige og Norge kan kunderne også se deres konti, lån og kreditkort hos andre banker. Funktionen bliver snart tilgængelig i Danmark og i Finland fra 2021. I fremtiden bliver det også muligt at foretage betalinger fra konti hos andre banker via mobilbanken.

”Vi modtager en masse feedback fra kunderne, som kundemedarbejdere følger op på, og vi foretager forbedringer, så vi bedre kan opfylde deres behov. Det sker ikke kun i mobilbanken, men på tværs af Nordeas forskellige apps, som giver kunderne mulighed for nemt at bruge banken og følge deres forbrug og CO2-aftryk,” siger Anders Nicander.

Han afslutter: ”Feedback fra vores kunder og bureauer som D-Rating bekræfter, at Nordea gør store fremskridt i forhold til vores ambition om at være i front indenfor digitale bankløsninger.”

Read more news

Viser 5 ud af 766 resultater

Næste udbetaling af de indefrosne feriepenge til påske

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

INæste udbetaling af de indefrosne feriepenge til påske

Lys for enden af tunnelen? Få Nordea Economic Outlook

Samfundsøkonomi

Tilmeld dig vores webinar og få den nye udgave af Economic Outlook 27. januar.

Helge J. Pedersen og Anders Svendsen

Er inflationen endelig på vej op?

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Udsigten til endnu en stor amerikansk hjælpepakke og stigende råvarepriser har fået inflationsforventningerne til at stige.

Girl holding a little plant

Danskerne blev ikke ’grønnere’ i 2020

Investering Bolig og privatøkonomi Daglig økonomi Ann Lehmann Erichsen

50 pct. af danskerne købte mere klimavenligt i 2020. Det er færre end året før.

Viser 5 ud af 766 resultater