Nordea afholder første store case competition

Case-comp
12-11-15 14:30 | Nordea

Sidste uge afholdt Nordea for første gang en case competition i stor skala. Nogle af landets dygtigste studerende havde 24 timer til at give deres bud på fremtidens formueplanlægning, som de skulle præsentere i bestyrelseslokalet på Christianbro overfor et panel af topledere i Nordea.

Case competitions har de seneste mange år været et stort og populært fænomen på landets højere uddannelsesinstitutioner, og mange store virksomheder bruger det som en anledning til at indhente ideer fra studerende, som har friske perspektiver på problemstillingerne og er bekendt med den nyeste akademiske forskning.

"Case competitions giver os kompetent og nytænkende rådgivning med de studerende som eksterne konsulenter. Ideen er at præsentere dem for en virkelig case, hvor vi kan bruge deres indspark, og det var præcis det, vi gjorde", siger Hans Henrik Klestrup, leder af Private Banking Danmark.

Fremtidens formueplanlægning
Casespørgsmålet til de studerende lød på, hvordan Nordeas Wealth Management-division kan udvikle formueplanlægning som koncept.

Syv grupper bestående af PhD- og kandidatstuderende fra CBS, Aarhus Universitet og DTU deltog i konkurrencen, og vinderholdet blev fire kandidatstuderende fra Aarhus Universitet, som havde en kreativ og visionær løsning, der formåede at kombinere Nordeas relationsbankstrategi med den hurtige digitale udvikling.

"Som en del af konkurrencen havde vi to Q&A-sessioner med dommerpanelerne. Dette var interessant, fordi vi her fik mulighed for at få feedback fra stakeholders, som har siddet med netop de problemstillinger i lang tid, som vi forsøgte at tackle på 24 timer. Det gav konkurrencen et meget højt niveau, at Nordea stillede op med ledende medarbejdere inden for deres respektive områder”, siger en af vinderne.

Vinderholdet løb af sted med en præmie på 20.000 kr., en frokost med bl.a. chef for Asset Management Christian Hyldahl, samt individuelle feedbacksessions med Nordeas HR-team.

Vinderne af Nordea Wealth Management Case Competition 2015:
  • Cathrine Pedersen, International Economic Consulting, Aarhus Universitet
  • Peter Aagaard, Finance, Aarhus Universitet