#whatif dine investeringer kunne ændre verden?

Green smoke
24-11-15 12:00 | Samfundsøkonomi | Investering | Nordea

I december løber klimatopmødet COP21 af stablen i Paris. Her vil Sasja Beslik, leder af Responsible Investments i Nordea, sætte fokus på ansvarlige investeringer.

"Ansvarlige investeringer betyder noget for vores kunder, og det betyder noget for klimaforandringer. Via hashtagget #whatif vil vi engagere politikere, investorer, meningsdannere og kunder, fordi vi ønsker at vise, at ansvarlige investeringer gør en forskel", siger Sasja Beslik.

Formålet med #whatif er at opfordre alle til at overveje en række scenarier, der er relevante for såvel klimapolitik som investeringer. Det handler om at vise investorerne, at de har indflydelse på, hvordan deres penge investeres, og opfordre dem til at tænke #whatif, inden de investerer næste gang.

Følg debatten på Twitter
Du kan deltage i debatten på Twitter. Følg @Sasjabeslik, og læs mere om #whatif og COP21 på ri.nordea.com.