Nordeas eksperter giver råd til iværksættere

31-03-17 11:04 | Samfundsansvar | Samfundsøkonomi

Nordea og Berlingske Business gentager succesen og udgiver en ny podcast-serie til iværksættere, SuccesKriteriet.
Nordea har en række eksperter, der ved, hvad man skal overveje, inden og når man kaster sig ud i at etablere egen virksomhed. Den viden deler de igen ud af i et samarbejde med Berlingske Business om en række podcasts under titlen Succes Kriteriet.
I første afsnit medvirker regionsdirektør Frank Vestergaard-Olsen, der til daglig har ansvaret for en række eFilialer, der udelukkende rådgiver små og mellemstore virksomheder. Han giver bud på, hvordan man lægger en strategi, der er langtidsholdbar. Hvordan sikrer man sig, at virksomheden er omstillingsparat i forhold til markedet? Og hvordan gør man det samtidig med, at man bibeholder sin identitet? Hvilke risici er der ved at låse sig fast på en strategi – og hvilke er der, hvis man ikke gør?

Vært på programmet er Ane Cortzen, og hun vil interviewe en række interessante profiler fra dansk erhvervsliv bl.a. Kasper Basse (Joe & the juice) og Johan Bülow (Bülow Lakrids)

Øvrige eksperter fra Nordea er blandt andre chief digital officer Ewan John Macleod og marketingchef Kim Grue.

Hør første afsnit og de 10 afsnit fra første sæson her

Læs flere nyheder

Jyder dropper rejseforsikringen

Daglig økonomi

Flere jyder end sjællændere tager på ferie uden rejseforsikring. Men det er en stor risiko at løbe, advarer Nordeas forbrugerøkonom.

Hvert tredje barn får egne penge til ferien

Daglig økonomi

Børn kan lære meget af at administrere deres egne penge på ferien. Alligevel tager to ud af tre danske børn på ferie uden at have deres egne feriepenge med.

Sommerferiebudgettet sprænger rammerne

Daglig økonomi

For tredje år i træk bruger vi så mange penge på sommerferien, at det lander på årtiets hidtil højeste niveau.

Boligejere med Kort Rente-lån får ny lav rente

Bolig

Tusindvis af boligejere med Kort Rente-lån vil få en lidt lavere rente i 2. halvår 2017 end de havde i 1. halvår.