Nordea etablerer ny opsparings- og investeringsenhed

Nordea
03-04-17 14:44 | Pressemeddelelse

Nordea har besluttet at etablere en ny stærk enhed med ansvar for investering og pension på tværs af hele koncernen. Den nye enhed træder i kraft 1. maj 2017 og får navnet Investment Solutions & Advisory Centre (ISAC).

Den nye enhed får ansvaret for at udvikle Nordeas samlede investeringsforretning på tværs af forretningsområder. Ændringen er ikke mindst drevet af en ambition om at kunne tilbyde kunderne endnu flere digitale løsninger.

”Nordea er i gang med en digital transformation, hvor vi vil udvikle og tilbyde digitale løsninger, der imødekommer vores kunders opsparingsbehov uanset tid og sted. Ved at styrke organisationen på opsparings- og investeringsområdet sikrer vi en fortsat udvikling af vores personlige investeringsrådgivning – samtidig med at vi investerer massivt i udvikling af robotrådgivning og udbygger vores investeringsplatform, Nordea Investor,” siger Anne Buchardt, chef for opsparing og pension.

Samtidig er der store forventninger til den nye organisation, som med en flad ledelsesstruktur og agile arbejdsmetoder vil lægge op til en helt ny spændende måde at samarbejde på tværs af enheder – og som vi også forventer, vil være en stor motivationsfaktor for vores medarbejdere fremadrettet

Som et led i etableringen af den nye ISAC-enhed nedlægges den eksisterende enhed Savings & Wealth Offerings (SWO). I den forbindelse nedlægges i alt 23 stillinger, heraf otte i Nordea Danmark, hvor de berørte medarbejdere nu vil indgå i Nordeas interne jobmatchingproces for at finde nye muligheder i koncernen.

Kontaktperson: Pressechef Stine Wind på 7080 1162

Læs flere nyheder

Viser 5 ud af 453 resultater

Nordea newbrand

Nordea lancerer nyhedsbrev om aktiesparekontoen

Investering

Tilmeld dig vores nye nyhedsbrev om aktiesparekontoen

Nyt overblik over abonnementer til Nordeas kunder

Nordea

Nordeas kunder får nemt overblik over deres abonnementer og med et enkelt klik kan abonnementerne opsiges - direkte på mobilen.

Blackfriday

Beskyt dig mod svindlere på Black Friday

Daglig økonomi

Tips til hvordan du undgår at blive snydt, når du handler Black Friday og Cyber Monday.

Nordea sætter power på kundernes opsparing

Opsparing

Nordea lancerer den digitale investeringsrådgiver Nora til kunder i Danmark.

5 tips til at beskytte dig selv online

Bæredygtighed

Få eksperternes fem vigtigste råd til, hvordan du bedst passer på dig selv i cyberspace.

Viser 5 ud af 453 resultater