Nordea etablerer ny opsparings- og investeringsenhed

Nordea
03-04-17 14:44 | Pressemeddelelse

Nordea har besluttet at etablere en ny stærk enhed med ansvar for investering og pension på tværs af hele koncernen. Den nye enhed træder i kraft 1. maj 2017 og får navnet Investment Solutions & Advisory Centre (ISAC).

Den nye enhed får ansvaret for at udvikle Nordeas samlede investeringsforretning på tværs af forretningsområder. Ændringen er ikke mindst drevet af en ambition om at kunne tilbyde kunderne endnu flere digitale løsninger.

”Nordea er i gang med en digital transformation, hvor vi vil udvikle og tilbyde digitale løsninger, der imødekommer vores kunders opsparingsbehov uanset tid og sted. Ved at styrke organisationen på opsparings- og investeringsområdet sikrer vi en fortsat udvikling af vores personlige investeringsrådgivning – samtidig med at vi investerer massivt i udvikling af robotrådgivning og udbygger vores investeringsplatform, Nordea Investor,” siger Anne Buchardt, chef for opsparing og pension.

Samtidig er der store forventninger til den nye organisation, som med en flad ledelsesstruktur og agile arbejdsmetoder vil lægge op til en helt ny spændende måde at samarbejde på tværs af enheder – og som vi også forventer, vil være en stor motivationsfaktor for vores medarbejdere fremadrettet

Som et led i etableringen af den nye ISAC-enhed nedlægges den eksisterende enhed Savings & Wealth Offerings (SWO). I den forbindelse nedlægges i alt 23 stillinger, heraf otte i Nordea Danmark, hvor de berørte medarbejdere nu vil indgå i Nordeas interne jobmatchingproces for at finde nye muligheder i koncernen.

Kontaktperson: Pressechef Stine Wind på 7080 1162

Læs flere nyheder

Viser 5 ud af 545 resultater

Helge J. Pedersen og Anders Svendsen

Er inflationen endelig på vej op?

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Udsigten til endnu en stor amerikansk hjælpepakke og stigende råvarepriser har fået inflationsforventningerne til at stige.

The White House, USA

Blå bølge i USA – hvem er vindere og hvem er tabere?

Investering Nordea podcasts

Lyt til årets første episode af Nordea Pulse og få seniorstrateg Simon Kristiansens vurdering af de seneste begivenheder i USA.

Nordea podcast

Umættelig risikoappetit

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Lyt med når cheføkonom Helge J. Pedersen og chefanalytiker Niels Christensen analyserer de seneste trends i dansk og international økonomi samt den kommende...

Coronavirus samples

Et år i coronaens vold

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Covid-19 pandemien vendte op og ned på alle prognoser for 2020. Det gik fra godt til rigtig skidt. Men selvom dansk økonomi igen er lukket ned, er der håb om...

Simon Kristiansen

Nordea Pulse: Få svar på de oftest stillede spørgsmål fra lytterne

Investering Nordea podcasts

Lyt med og få seniorstrateg Simon Kristiansens svar på spørgsmål om både skelsættende begivenheder i 2020 og forventninger til 2021.

Viser 5 ud af 545 resultater