Nordea etablerer ny opsparings- og investeringsenhed

Nordea
03-04-17 14:44 | Pressemeddelelse

Nordea har besluttet at etablere en ny stærk enhed med ansvar for investering og pension på tværs af hele koncernen. Den nye enhed træder i kraft 1. maj 2017 og får navnet Investment Solutions & Advisory Centre (ISAC).

Den nye enhed får ansvaret for at udvikle Nordeas samlede investeringsforretning på tværs af forretningsområder. Ændringen er ikke mindst drevet af en ambition om at kunne tilbyde kunderne endnu flere digitale løsninger.

”Nordea er i gang med en digital transformation, hvor vi vil udvikle og tilbyde digitale løsninger, der imødekommer vores kunders opsparingsbehov uanset tid og sted. Ved at styrke organisationen på opsparings- og investeringsområdet sikrer vi en fortsat udvikling af vores personlige investeringsrådgivning – samtidig med at vi investerer massivt i udvikling af robotrådgivning og udbygger vores investeringsplatform, Nordea Investor,” siger Anne Buchardt, chef for opsparing og pension.

Samtidig er der store forventninger til den nye organisation, som med en flad ledelsesstruktur og agile arbejdsmetoder vil lægge op til en helt ny spændende måde at samarbejde på tværs af enheder – og som vi også forventer, vil være en stor motivationsfaktor for vores medarbejdere fremadrettet

Som et led i etableringen af den nye ISAC-enhed nedlægges den eksisterende enhed Savings & Wealth Offerings (SWO). I den forbindelse nedlægges i alt 23 stillinger, heraf otte i Nordea Danmark, hvor de berørte medarbejdere nu vil indgå i Nordeas interne jobmatchingproces for at finde nye muligheder i koncernen.

Kontaktperson: Pressechef Stine Wind på 7080 1162

Læs flere nyheder

Viser 5 ud af 514 resultater

Pengetræet Nordea podcast

Podcast: Bæredygtige investeringer

Bæredygtighed Investering Nordea podcasts

Lyt til Steen Blindum, investeringsstrateg i Nordea, og Caroline Rosberg, der er privat investor.

Couple signing loan

Nyt lån kombinerer fast rente og afdragsfrihed

Bolig

Med Frihed30 Fast tilbyder Nordea Kredit nu belåning af helårsboliger med både fast rente og afdragsfrihed i op til 30 år.

Signing dicument

Nordea gør det nemmere for kunderne at sikre sig selv og familien juridisk

Digital banking

Et nyt samarbejde mellem Nordea og TestaViva gør det nemt og enkelt at oprette de nødvendige juridiske dokumenter.

Men in solar panel field

Bæredygtig investering – godt for din formue og for kloden

Bæredygtighed Investering

Læs vores nye publikation om bæredygtige investeringer.

Simon Kristiansen

Lyt til de seneste investeringsråd fra seniorstrateg Simon Kristiansen

Investering Samfundsøkonomi

Nordea ændrer strategi og anbefaler overvægt af aktier.

Viser 5 ud af 514 resultater