Nordea etablerer ny opsparings- og investeringsenhed

Nordea
03-04-17 14:44 | Pressemeddelelse

Nordea har besluttet at etablere en ny stærk enhed med ansvar for investering og pension på tværs af hele koncernen. Den nye enhed træder i kraft 1. maj 2017 og får navnet Investment Solutions & Advisory Centre (ISAC).

Den nye enhed får ansvaret for at udvikle Nordeas samlede investeringsforretning på tværs af forretningsområder. Ændringen er ikke mindst drevet af en ambition om at kunne tilbyde kunderne endnu flere digitale løsninger.

”Nordea er i gang med en digital transformation, hvor vi vil udvikle og tilbyde digitale løsninger, der imødekommer vores kunders opsparingsbehov uanset tid og sted. Ved at styrke organisationen på opsparings- og investeringsområdet sikrer vi en fortsat udvikling af vores personlige investeringsrådgivning – samtidig med at vi investerer massivt i udvikling af robotrådgivning og udbygger vores investeringsplatform, Nordea Investor,” siger Anne Buchardt, chef for opsparing og pension.

Samtidig er der store forventninger til den nye organisation, som med en flad ledelsesstruktur og agile arbejdsmetoder vil lægge op til en helt ny spændende måde at samarbejde på tværs af enheder – og som vi også forventer, vil være en stor motivationsfaktor for vores medarbejdere fremadrettet

Som et led i etableringen af den nye ISAC-enhed nedlægges den eksisterende enhed Savings & Wealth Offerings (SWO). I den forbindelse nedlægges i alt 23 stillinger, heraf otte i Nordea Danmark, hvor de berørte medarbejdere nu vil indgå i Nordeas interne jobmatchingproces for at finde nye muligheder i koncernen.

Kontaktperson: Pressechef Stine Wind på 7080 1162

Læs flere nyheder

Jyder dropper rejseforsikringen

Daglig økonomi

Flere jyder end sjællændere tager på ferie uden rejseforsikring. Men det er en stor risiko at løbe, advarer Nordeas forbrugerøkonom.

Hvert tredje barn får egne penge til ferien

Daglig økonomi

Børn kan lære meget af at administrere deres egne penge på ferien. Alligevel tager to ud af tre danske børn på ferie uden at have deres egne feriepenge med.

Sommerferiebudgettet sprænger rammerne

Daglig økonomi

For tredje år i træk bruger vi så mange penge på sommerferien, at det lander på årtiets hidtil højeste niveau.

Boligejere med Kort Rente-lån får ny lav rente

Bolig

Tusindvis af boligejere med Kort Rente-lån vil få en lidt lavere rente i 2. halvår 2017 end de havde i 1. halvår.