Nordea etablerer ny opsparings- og investeringsenhed

Nordea
03-04-17 14:44 | Pressemeddelelse

Nordea har besluttet at etablere en ny stærk enhed med ansvar for investering og pension på tværs af hele koncernen. Den nye enhed træder i kraft 1. maj 2017 og får navnet Investment Solutions & Advisory Centre (ISAC).

Den nye enhed får ansvaret for at udvikle Nordeas samlede investeringsforretning på tværs af forretningsområder. Ændringen er ikke mindst drevet af en ambition om at kunne tilbyde kunderne endnu flere digitale løsninger.

”Nordea er i gang med en digital transformation, hvor vi vil udvikle og tilbyde digitale løsninger, der imødekommer vores kunders opsparingsbehov uanset tid og sted. Ved at styrke organisationen på opsparings- og investeringsområdet sikrer vi en fortsat udvikling af vores personlige investeringsrådgivning – samtidig med at vi investerer massivt i udvikling af robotrådgivning og udbygger vores investeringsplatform, Nordea Investor,” siger Anne Buchardt, chef for opsparing og pension.

Samtidig er der store forventninger til den nye organisation, som med en flad ledelsesstruktur og agile arbejdsmetoder vil lægge op til en helt ny spændende måde at samarbejde på tværs af enheder – og som vi også forventer, vil være en stor motivationsfaktor for vores medarbejdere fremadrettet

Som et led i etableringen af den nye ISAC-enhed nedlægges den eksisterende enhed Savings & Wealth Offerings (SWO). I den forbindelse nedlægges i alt 23 stillinger, heraf otte i Nordea Danmark, hvor de berørte medarbejdere nu vil indgå i Nordeas interne jobmatchingproces for at finde nye muligheder i koncernen.

Kontaktperson: Pressechef Stine Wind på 7080 1162

Læs flere nyheder

Housing report

Nordea dykker ned i de aktuelle tendenser på de nordiske boligmarkeder

Investering Nordea

I en ny rapport ser Nordeas analytikere nærmere på de aktuelle temaer på de nordiske boligmarkeder samt udsigterne.

Få mad til døren og spar tid og penge

Daglig økonomi

Du bruger 11 døgn om året på at gå i butikker og købe madvarer. Det kan gøres både billigere og hurtigere på nettet.

Nordea bedst i Norden inden for private banking

Investering Opsparing

Nordea Private Banking vinder flere priser ved den prestigefyldte PWM/The Banker Global Private Banking Awards i London.

Nordea Kredit fjerner gebyrer ved at skifte realkreditinstitut

Bolig

Nordea Kredit fjerner næsten alle gebyrer, du normalt betaler, når du skifter realkreditinstitut.

Nordea indgår partnerskab med Tink

Nordea

Nordeas kunder i alle de nordiske lande får en bedre mobiloplevelse med den licensaftale, som Nordea i dag offentliggør med den svenske fintech-virksomhed Tink.