Nordea Kredit ansætter ny direktør

04-04-17 12:40 | Pressemeddelelse

Nordea Kredit har i dag udpeget Kamilla Skytte som ny direktør og nyt direktionsmedlem pr. 22. maj 2017. Kamilla Skytte får ansvar for Nordea Kredits forretningsudvikling, ligesom hun også vil have ansvaret for regulering, risikostyring (første linje) og compliance.

Udvidelsen af direktionen sker i forlængelse af, at Nordea Kredit primo 2017 blev udpeget til selvstændigt SIFI-institut, da Nordea Bank Danmark blev en filial af det svenske moderselskab.
- Som selvstændigt SIFI-institut har Nordea Kredit fået større regulative og compliance-opgaver, og samtidig har vi en stor opgave i at levere endnu hurtigere og bedre til kunderne. Kamilla Skytte har den helt rigtige profil og erfaring til at løse denne opgave, og hun kommer til at komplementere den nuværende direktion perfekt, siger adm. direktør i Nordea Kredit Peter Smith.

Direktionen i Nordea Kredit vil fremover bestå af Peter Smith, Claus Greve og Kamilla Skytte.

Kamilla Skytte er cand.polit. fra Københavns Universitet, har været i Nordea i 17 år og kommer fra stillingen som chef for Recovery and Resolution Planning i Nordea.

Spørgsmål kan rettes til Stine Wind, pressechef, tlf. 70 80 11 62.

Læs flere nyheder

Jyder dropper rejseforsikringen

Daglig økonomi

Flere jyder end sjællændere tager på ferie uden rejseforsikring. Men det er en stor risiko at løbe, advarer Nordeas forbrugerøkonom.

Hvert tredje barn får egne penge til ferien

Daglig økonomi

Børn kan lære meget af at administrere deres egne penge på ferien. Alligevel tager to ud af tre danske børn på ferie uden at have deres egne feriepenge med.

Sommerferiebudgettet sprænger rammerne

Daglig økonomi

For tredje år i træk bruger vi så mange penge på sommerferien, at det lander på årtiets hidtil højeste niveau.

Boligejere med Kort Rente-lån får ny lav rente

Bolig

Tusindvis af boligejere med Kort Rente-lån vil få en lidt lavere rente i 2. halvår 2017 end de havde i 1. halvår.