Nordea Kredit ansætter ny direktør

04-04-17 12:40 | Pressemeddelelse

Nordea Kredit har i dag udpeget Kamilla Skytte som ny direktør og nyt direktionsmedlem pr. 22. maj 2017. Kamilla Skytte får ansvar for Nordea Kredits forretningsudvikling, ligesom hun også vil have ansvaret for regulering, risikostyring (første linje) og compliance.

Udvidelsen af direktionen sker i forlængelse af, at Nordea Kredit primo 2017 blev udpeget til selvstændigt SIFI-institut, da Nordea Bank Danmark blev en filial af det svenske moderselskab.
- Som selvstændigt SIFI-institut har Nordea Kredit fået større regulative og compliance-opgaver, og samtidig har vi en stor opgave i at levere endnu hurtigere og bedre til kunderne. Kamilla Skytte har den helt rigtige profil og erfaring til at løse denne opgave, og hun kommer til at komplementere den nuværende direktion perfekt, siger adm. direktør i Nordea Kredit Peter Smith.

Direktionen i Nordea Kredit vil fremover bestå af Peter Smith, Claus Greve og Kamilla Skytte.

Kamilla Skytte er cand.polit. fra Københavns Universitet, har været i Nordea i 17 år og kommer fra stillingen som chef for Recovery and Resolution Planning i Nordea.

Spørgsmål kan rettes til Stine Wind, pressechef, tlf. 70 80 11 62.

Læs flere nyheder

Housing report

Nordea dykker ned i de aktuelle tendenser på de nordiske boligmarkeder

Investering Nordea

I en ny rapport ser Nordeas analytikere nærmere på de aktuelle temaer på de nordiske boligmarkeder samt udsigterne.

Få mad til døren og spar tid og penge

Daglig økonomi

Du bruger 11 døgn om året på at gå i butikker og købe madvarer. Det kan gøres både billigere og hurtigere på nettet.

Nordea bedst i Norden inden for private banking

Investering Opsparing

Nordea Private Banking vinder flere priser ved den prestigefyldte PWM/The Banker Global Private Banking Awards i London.

Nordea Kredit fjerner gebyrer ved at skifte realkreditinstitut

Bolig

Nordea Kredit fjerner næsten alle gebyrer, du normalt betaler, når du skifter realkreditinstitut.

Nordea indgår partnerskab med Tink

Nordea

Nordeas kunder i alle de nordiske lande får en bedre mobiloplevelse med den licensaftale, som Nordea i dag offentliggør med den svenske fintech-virksomhed Tink.