Nordea Kredit ansætter ny direktør

Kamilla Skytte
04-04-17 12:40 | Pressemeddelelse

Nordea Kredit har i dag udpeget Kamilla Skytte som ny direktør og nyt direktionsmedlem pr. 22. maj 2017. Kamilla Skytte får ansvar for Nordea Kredits forretningsudvikling, ligesom hun også vil have ansvaret for regulering, risikostyring (første linje) og compliance.

Udvidelsen af direktionen sker i forlængelse af, at Nordea Kredit primo 2017 blev udpeget til selvstændigt SIFI-institut, da Nordea Bank Danmark blev en filial af det svenske moderselskab.
- Som selvstændigt SIFI-institut har Nordea Kredit fået større regulative og compliance-opgaver, og samtidig har vi en stor opgave i at levere endnu hurtigere og bedre til kunderne. Kamilla Skytte har den helt rigtige profil og erfaring til at løse denne opgave, og hun kommer til at komplementere den nuværende direktion perfekt, siger adm. direktør i Nordea Kredit Peter Smith.

Direktionen i Nordea Kredit vil fremover bestå af Peter Smith, Claus Greve og Kamilla Skytte.

Kamilla Skytte er cand.polit. fra Københavns Universitet, har været i Nordea i 17 år og kommer fra stillingen som chef for Recovery and Resolution Planning i Nordea.

Spørgsmål kan rettes til Stine Wind, pressechef, tlf. 70 80 11 62.

Læs flere nyheder

Viser 5 ud af 556 resultater

Dramatisk uge på markederne

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Renterne bare fortsætter op og er nu på det højeste niveau i næsten to år drevet af tiltagende inflationsfrygt blandt investorerne.

Andreas Østerheden

Dansk økonomi post corona

Investering Nordea podcasts

ar dansk økonomi lidt strukturel skade, og hvordan er dansk økonomi rustet skulle det komme til en tredje nedlukning af samfundet?

António Guterres

Nordea en af talerne da kapitalejere mødte FN's generalsekretær om nye klimaforpligtelser

Bæredygtighed

Nordea Liv & Pension har været med til at grundlægge alliancen og blev på mødet repræsenteret af Katja Bergqvist, adm. direktør for Nordea Liv & Pension i No...

Mikkel Rørvig

Styrket indsats på Startup & Growth-området

Investering

Nordea styrker støtten til scale-up og growth-virksomheder.

Helge Pedersen_Jan Størup Nielsen

Økonomisk forår venter forude

Nordea podcasts Investering

Aktiekurserne og renterne stiger i takt med at smittetallet falder. Og dansk økonomi står foran et stærkt come-back.

Viser 5 ud af 556 resultater