Nordea Kredit ansætter ny direktør

04-04-17 12:40 | Pressemeddelelse

Nordea Kredit har i dag udpeget Kamilla Skytte som ny direktør og nyt direktionsmedlem pr. 22. maj 2017. Kamilla Skytte får ansvar for Nordea Kredits forretningsudvikling, ligesom hun også vil have ansvaret for regulering, risikostyring (første linje) og compliance.

Udvidelsen af direktionen sker i forlængelse af, at Nordea Kredit primo 2017 blev udpeget til selvstændigt SIFI-institut, da Nordea Bank Danmark blev en filial af det svenske moderselskab.
- Som selvstændigt SIFI-institut har Nordea Kredit fået større regulative og compliance-opgaver, og samtidig har vi en stor opgave i at levere endnu hurtigere og bedre til kunderne. Kamilla Skytte har den helt rigtige profil og erfaring til at løse denne opgave, og hun kommer til at komplementere den nuværende direktion perfekt, siger adm. direktør i Nordea Kredit Peter Smith.

Direktionen i Nordea Kredit vil fremover bestå af Peter Smith, Claus Greve og Kamilla Skytte.

Kamilla Skytte er cand.polit. fra Københavns Universitet, har været i Nordea i 17 år og kommer fra stillingen som chef for Recovery and Resolution Planning i Nordea.

Spørgsmål kan rettes til Stine Wind, pressechef, tlf. 70 80 11 62.

Læs flere nyheder

Jeg SKAL være god til mit arbejde

Nordea

For 36-årige it-udvikler Felix Kim Nielsen og hans seks kolleger med autisme er det helt afgørende at vide, at de leverer hver dag.

Få plads på første parket til Nordeas Economic Outlook

Samfundsøkonomi

Meld dig til webinaret på dit lokalsprog og få rapporten, så snart den udkommer 24. april.

Vi bruger overskydende skat fornuftigt

Daglig økonomi Samfundsøkonomi Opsparing

To ud af tre vil lade de overskydende skattepenge forsvinde i det løbende forbrug eller spare dem op. Kun 17 procent har øremærket pengene til ferie.

Bid ikke på krogen!

Nordea

Lyder det phishy? Lad dig ikke lokke.

Nordea lancerer boliglån med 30 års afdragsfrihed

Bolig

Nordea Kredit lancerer et nyt realkreditlån kaldet Frihed30 rentetilpasningslån. Lånet giver en attraktiv kombination af lav rente og mulighed for afdragsfr...