Nordea Kredit ansætter ny direktør

Kamilla Skytte
04-04-17 12:40 | Pressemeddelelse

Nordea Kredit har i dag udpeget Kamilla Skytte som ny direktør og nyt direktionsmedlem pr. 22. maj 2017. Kamilla Skytte får ansvar for Nordea Kredits forretningsudvikling, ligesom hun også vil have ansvaret for regulering, risikostyring (første linje) og compliance.

Udvidelsen af direktionen sker i forlængelse af, at Nordea Kredit primo 2017 blev udpeget til selvstændigt SIFI-institut, da Nordea Bank Danmark blev en filial af det svenske moderselskab.
- Som selvstændigt SIFI-institut har Nordea Kredit fået større regulative og compliance-opgaver, og samtidig har vi en stor opgave i at levere endnu hurtigere og bedre til kunderne. Kamilla Skytte har den helt rigtige profil og erfaring til at løse denne opgave, og hun kommer til at komplementere den nuværende direktion perfekt, siger adm. direktør i Nordea Kredit Peter Smith.

Direktionen i Nordea Kredit vil fremover bestå af Peter Smith, Claus Greve og Kamilla Skytte.

Kamilla Skytte er cand.polit. fra Københavns Universitet, har været i Nordea i 17 år og kommer fra stillingen som chef for Recovery and Resolution Planning i Nordea.

Spørgsmål kan rettes til Stine Wind, pressechef, tlf. 70 80 11 62.

Læs flere nyheder

Viser 5 ud af 570 resultater

Hvordan er de økonomiske udsigter her et år inde i pandemien?

Samfundsøkonomi

Tilmeld dig vores webinar og få den nye udgave af Nordea Economic Outlook 11. maj.

Duerne i forbundsbanken

Nordea podcasts Samfundsøkonomi

uperstærke nøgletal, en historisk lempelse af finanspolitikken og stigende inflation.

Nordea sænker grænsen for, hvornår privatkunder betaler negative rente

Nordea

Udsigten til et fortsat negativt renteniveau betyder, at Nordea ændrer grænsen for betaling af negativ rente på indlån fra 250.000 kr. til 100.000 kr. for ba...

Helge J. Pedersen og Anders Svendsen

Fokus på ECB

Nordea podcasts Samfundsøkonomi

Aktierne er i nye rekorder og renterne falder tilbage.

Aktier i ny rekord

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Der er sat turbo på verdensøkonomien, men centralbankerne nedtoner inflationsfrygten og fastholder en ultra-lempelig pengepolitik.

Viser 5 ud af 570 resultater