Nordea Invest vinder priser hos Dansk Aktionærforening

17-05-17 15:17 | Investering | Awards | Opsparing

Dansk Aktionærforening (DAF) har de seneste mange år kåret landets bedste investeringsforeninger inden for både aktier og obligationer. Investeringsforeningen Nordea Invest løb i år med halvdelen af priserne.

Det blev i alt til tre 1. pladser til Nordea Invest, da Dansk Aktionærforening kårede Årets investeringsfonde 2017. Det placerede Nordea Invest som den mest vindende investeringsforening af alle de nominerede.
- Vi er selvfølgelig meget stolte over at tage halvdelen af førstepladserne med hjem. Vores markedsandel er 20%, så at tage 50% af priserne siger noget om, at kunderne kan være trygge ved at investere hos Nordea Invest. Og set i lyset af, at vi tidligere på året vandt årets bedste obligationshus ved Morningstar Awards 2017, kan vi kun være meget tilfredse, siger Eric Pedersen, direktør i Nordea Invest.

Vinderne bliver fundet inden for seks kategorier, hvor investeringsforeningerne er opdelt efter deres investeringsområde. Indenfor hvert område, er der endnu en opdeling i lav risiko, mellem risiko og høj risiko. Der lægges i udvælgelsen vægt på afkast, risiko og omkostninger. De tre parametre bliver omregnet til point og den fond, der får flest point, vinder.

• 1. plads i Obligationer - mellem risiko med Nordea Invest European High Yield Bonds
  • 1. plads i Obligationer - høj risiko med Nordea Invest Basis 4
  • 1. plads i Aktier - mellem risiko med Nordea Invest Danske Aktier Fokus

Dansk Aktionærforening placerer, på grund af deres begrænsede risiko, vores blandede Basis-fonde i obligationskategorien.  Basis 3 blev valgt til Danmarks bedste blandede fond af Morningstar tidligere i år. At Nordea Invest Danske Aktier Fokus igen er præmieret ved en prisuddeling er endnu et klap på skulderen til vores dygtige Danske Aktie team fra Nordea Asset Management.

Ud over førstepladserne løb Nordea Invest også med følgende placeringer:

• 3. plads i Obligationer - lav risiko med Nordea Invest Korte obligationer Lagerbeskattet
  • 3. plads i Obligationer - mellem risiko med Nordea Invest Basis 2
  • 2. plads i Obligationer - høj risiko med Nordea Invest Basis 3
  • 4. plads i Aktier - høj risiko med Nordea Invest Indien

Læs flere nyheder

Skal dit rentetilpasningslån have ny rente til januar?

Bolig

Læs Nordea Kredits boligøkonom Lise Nytoft Bergmanns gode råd om dine muligheder.

Pas på børnenes digitale forbrug

Daglig økonomi Samfundsansvar

Digitalt forbrug oven i lommepengene – pas på det ikke løber løbsk

Velkommen til robotterne

Samfundsøkonomi

Hvad har en farmaceut, en sikkerhedsvagt og en kok tilfælles?

Andelen af studerende med studiebolig halveret på få år

Samfundsøkonomi Bolig

Kun 10 pct. unge under uddannelse har en studiebolig i 2017. I 2013 var tallet 22 pct. Til gengæld fylder forældrekøbsboliger nu mere end kollegier som ’stud...

Vær med, når vi offentliggør den nye udgave af Nordea Economic Outlook

Samfundsøkonomi

Meld dig til vores webinar, og modtag den nye udgave af Economic Outlook, så snart den udkommer den 6. september.