Nordea Invest vinder priser hos Dansk Aktionærforening

17-05-17 15:17 | Investering | Awards | Opsparing

Dansk Aktionærforening (DAF) har de seneste mange år kåret landets bedste investeringsforeninger inden for både aktier og obligationer. Investeringsforeningen Nordea Invest løb i år med halvdelen af priserne.

Det blev i alt til tre 1. pladser til Nordea Invest, da Dansk Aktionærforening kårede Årets investeringsfonde 2017. Det placerede Nordea Invest som den mest vindende investeringsforening af alle de nominerede.
- Vi er selvfølgelig meget stolte over at tage halvdelen af førstepladserne med hjem. Vores markedsandel er 20%, så at tage 50% af priserne siger noget om, at kunderne kan være trygge ved at investere hos Nordea Invest. Og set i lyset af, at vi tidligere på året vandt årets bedste obligationshus ved Morningstar Awards 2017, kan vi kun være meget tilfredse, siger Eric Pedersen, direktør i Nordea Invest.

Vinderne bliver fundet inden for seks kategorier, hvor investeringsforeningerne er opdelt efter deres investeringsområde. Indenfor hvert område, er der endnu en opdeling i lav risiko, mellem risiko og høj risiko. Der lægges i udvælgelsen vægt på afkast, risiko og omkostninger. De tre parametre bliver omregnet til point og den fond, der får flest point, vinder.

• 1. plads i Obligationer - mellem risiko med Nordea Invest European High Yield Bonds
  • 1. plads i Obligationer - høj risiko med Nordea Invest Basis 4
  • 1. plads i Aktier - mellem risiko med Nordea Invest Danske Aktier Fokus

Dansk Aktionærforening placerer, på grund af deres begrænsede risiko, vores blandede Basis-fonde i obligationskategorien.  Basis 3 blev valgt til Danmarks bedste blandede fond af Morningstar tidligere i år. At Nordea Invest Danske Aktier Fokus igen er præmieret ved en prisuddeling er endnu et klap på skulderen til vores dygtige Danske Aktie team fra Nordea Asset Management.

Ud over førstepladserne løb Nordea Invest også med følgende placeringer:

• 3. plads i Obligationer - lav risiko med Nordea Invest Korte obligationer Lagerbeskattet
  • 3. plads i Obligationer - mellem risiko med Nordea Invest Basis 2
  • 2. plads i Obligationer - høj risiko med Nordea Invest Basis 3
  • 4. plads i Aktier - høj risiko med Nordea Invest Indien

Læs flere nyheder

Jyder dropper rejseforsikringen

Daglig økonomi

Flere jyder end sjællændere tager på ferie uden rejseforsikring. Men det er en stor risiko at løbe, advarer Nordeas forbrugerøkonom.

Hvert tredje barn får egne penge til ferien

Daglig økonomi

Børn kan lære meget af at administrere deres egne penge på ferien. Alligevel tager to ud af tre danske børn på ferie uden at have deres egne feriepenge med.

Sommerferiebudgettet sprænger rammerne

Daglig økonomi

For tredje år i træk bruger vi så mange penge på sommerferien, at det lander på årtiets hidtil højeste niveau.

Boligejere med Kort Rente-lån får ny lav rente

Bolig

Tusindvis af boligejere med Kort Rente-lån vil få en lidt lavere rente i 2. halvår 2017 end de havde i 1. halvår.