Nordea Invest vinder priser hos Dansk Aktionærforening

DA pris til nordeacom
17-05-17 15:17 | Investering | Priser | Opsparing

Dansk Aktionærforening (DAF) har de seneste mange år kåret landets bedste investeringsforeninger inden for både aktier og obligationer. Investeringsforeningen Nordea Invest løb i år med halvdelen af priserne.

Det blev i alt til tre 1. pladser til Nordea Invest, da Dansk Aktionærforening kårede Årets investeringsfonde 2017. Det placerede Nordea Invest som den mest vindende investeringsforening af alle de nominerede.
- Vi er selvfølgelig meget stolte over at tage halvdelen af førstepladserne med hjem. Vores markedsandel er 20%, så at tage 50% af priserne siger noget om, at kunderne kan være trygge ved at investere hos Nordea Invest. Og set i lyset af, at vi tidligere på året vandt årets bedste obligationshus ved Morningstar Awards 2017, kan vi kun være meget tilfredse, siger Eric Pedersen, direktør i Nordea Invest.

Vinderne bliver fundet inden for seks kategorier, hvor investeringsforeningerne er opdelt efter deres investeringsområde. Indenfor hvert område, er der endnu en opdeling i lav risiko, mellem risiko og høj risiko. Der lægges i udvælgelsen vægt på afkast, risiko og omkostninger. De tre parametre bliver omregnet til point og den fond, der får flest point, vinder.

• 1. plads i Obligationer - mellem risiko med Nordea Invest European High Yield Bonds
  • 1. plads i Obligationer - høj risiko med Nordea Invest Basis 4
  • 1. plads i Aktier - mellem risiko med Nordea Invest Danske Aktier Fokus

Dansk Aktionærforening placerer, på grund af deres begrænsede risiko, vores blandede Basis-fonde i obligationskategorien.  Basis 3 blev valgt til Danmarks bedste blandede fond af Morningstar tidligere i år. At Nordea Invest Danske Aktier Fokus igen er præmieret ved en prisuddeling er endnu et klap på skulderen til vores dygtige Danske Aktie team fra Nordea Asset Management.

Ud over førstepladserne løb Nordea Invest også med følgende placeringer:

• 3. plads i Obligationer - lav risiko med Nordea Invest Korte obligationer Lagerbeskattet
  • 3. plads i Obligationer - mellem risiko med Nordea Invest Basis 2
  • 2. plads i Obligationer - høj risiko med Nordea Invest Basis 3
  • 4. plads i Aktier - høj risiko med Nordea Invest Indien

Læs flere nyheder

Viser 5 ud af 547 resultater

Houses old Copenhagen

Dansk økonomi går mod bedre tider

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Den lange rente stiger, men ikke nok til at boligmarkedet går i stå.

Lys for enden af tunnelen? Få Nordea Economic Outlook

Samfundsøkonomi

Tilmeld dig vores webinar og få den nye udgave af Economic Outlook 27. januar.

Helge J. Pedersen og Anders Svendsen

Er inflationen endelig på vej op?

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Udsigten til endnu en stor amerikansk hjælpepakke og stigende råvarepriser har fået inflationsforventningerne til at stige.

The White House, USA

Blå bølge i USA – hvem er vindere og hvem er tabere?

Investering Nordea podcasts

Lyt til årets første episode af Nordea Pulse og få seniorstrateg Simon Kristiansens vurdering af de seneste begivenheder i USA.

Nordea podcast

Umættelig risikoappetit

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Lyt med når cheføkonom Helge J. Pedersen og chefanalytiker Niels Christensen analyserer de seneste trends i dansk og international økonomi samt den kommende...