Nordea sælger Liv & Pension til kunderne

21-12-17 9:18 | Nordea | Opsparing

Som kunde i Nordea Liv & Pension bliver du nu selv medejer af dit pensionsselskab. Nordea sælger nemlig den danske afdeling af Nordea Liv & Pension til foreningen Norliv.

Norliv købte for et år siden 25 procent af aktierne, og med dagens købsaftale vil foreningen fremover eje 70 procent af det danske pensionsselskab og dermed opnå aktiemajoriteten. I løbet af en kort årrække vil det fulde ejerskab overgå til Norliv.

- Vi har i processen set på, hvem der er den bedste ejer af det danske pensionsselskab. Ejerskiftet vil bringe virksomheden og kunderne endnu tættere sammen i det videre arbejde med at skabe løsninger, der imødekommer kundernes behov og krav, siger Gustaf Unger, der er nordisk chef for Nordea Liv & Pension.

Selvom pensionsselskabet i løbet af 2018 vil ændre navn som en konsekvens af ejerskiftet, vil du som kunde i Nordea ikke mærke nogen forskel i forhold til dit daglige brug af banken. Nordea vil fortsat tilbyde den samme rådgivning og de samme produkter inden for pension og opsparing.

Har du en pensionsordning hos Nordea Liv & Pension, vil vilkårene for den heller ikke ændre sig. Men med Norlivs overtagelse af ejerskabet vil du selv blive en del af ejerkredsen. Alle kunder hos Nordea Liv & Pension er nemlig automatisk medlem af Norliv.

Det nye ejerskab vil derfor være en fordel for dig som kunde. Norliv udbetaler en årlig bonus til sine medlemmer afhængig af pensionsselskabets finansielle resultater. Du kan derfor med stor sandsynlighed se frem til at få en bedre andel af den profit, som dit pensionsselskab laver. Og jo mere, du sparer op hos Nordea Liv & Pension, jo større bliver din bonus.

Herudover får du som kunde hos Nordea Liv & Pension i løbet af 2018 mulighed for en ordning kaldet DinKapital. Fem procent af din pensionsindbetaling kan anbringes i DinKapital, der er en investering med lav risiko, og som giver en stabil rente på pt. fem procent.

Hvis du har spørgsmål, er du som altid velkommen til at kontakte os.

Læs flere nyheder

Viser 5 ud af 453 resultater

Nordea newbrand

Nordea lancerer nyhedsbrev om aktiesparekontoen

Investering

Tilmeld dig vores nye nyhedsbrev om aktiesparekontoen

Nyt overblik over abonnementer til Nordeas kunder

Nordea

Nordeas kunder får nemt overblik over deres abonnementer og med et enkelt klik kan abonnementerne opsiges - direkte på mobilen.

Blackfriday

Beskyt dig mod svindlere på Black Friday

Daglig økonomi

Tips til hvordan du undgår at blive snydt, når du handler Black Friday og Cyber Monday.

Nordea sætter power på kundernes opsparing

Opsparing

Nordea lancerer den digitale investeringsrådgiver Nora til kunder i Danmark.

5 tips til at beskytte dig selv online

Bæredygtighed

Få eksperternes fem vigtigste råd til, hvordan du bedst passer på dig selv i cyberspace.

Viser 5 ud af 453 resultater