Nordea sælger Liv & Pension til kunderne

21-12-17 9:18 | Nordea | Opsparing

Som kunde i Nordea Liv & Pension bliver du nu selv medejer af dit pensionsselskab. Nordea sælger nemlig den danske afdeling af Nordea Liv & Pension til foreningen Norliv.

Norliv købte for et år siden 25 procent af aktierne, og med dagens købsaftale vil foreningen fremover eje 70 procent af det danske pensionsselskab og dermed opnå aktiemajoriteten. I løbet af en kort årrække vil det fulde ejerskab overgå til Norliv.

- Vi har i processen set på, hvem der er den bedste ejer af det danske pensionsselskab. Ejerskiftet vil bringe virksomheden og kunderne endnu tættere sammen i det videre arbejde med at skabe løsninger, der imødekommer kundernes behov og krav, siger Gustaf Unger, der er nordisk chef for Nordea Liv & Pension.

Selvom pensionsselskabet i løbet af 2018 vil ændre navn som en konsekvens af ejerskiftet, vil du som kunde i Nordea ikke mærke nogen forskel i forhold til dit daglige brug af banken. Nordea vil fortsat tilbyde den samme rådgivning og de samme produkter inden for pension og opsparing.

Har du en pensionsordning hos Nordea Liv & Pension, vil vilkårene for den heller ikke ændre sig. Men med Norlivs overtagelse af ejerskabet vil du selv blive en del af ejerkredsen. Alle kunder hos Nordea Liv & Pension er nemlig automatisk medlem af Norliv.

Det nye ejerskab vil derfor være en fordel for dig som kunde. Norliv udbetaler en årlig bonus til sine medlemmer afhængig af pensionsselskabets finansielle resultater. Du kan derfor med stor sandsynlighed se frem til at få en bedre andel af den profit, som dit pensionsselskab laver. Og jo mere, du sparer op hos Nordea Liv & Pension, jo større bliver din bonus.

Herudover får du som kunde hos Nordea Liv & Pension i løbet af 2018 mulighed for en ordning kaldet DinKapital. Fem procent af din pensionsindbetaling kan anbringes i DinKapital, der er en investering med lav risiko, og som giver en stabil rente på pt. fem procent.

Hvis du har spørgsmål, er du som altid velkommen til at kontakte os.

Læs flere nyheder

Nordea expert selected to EU Expert Group on Sustainable Finance

Bæredygtighed Our people Our work Responsible business

Nordea and Aila Aho have been selected to one of the 35 honourable seats in the European Commission’s technical expert group on sustainable finance.

Kritik af Nordea i Operation X

Nordea

Nordeas respons til kritik fra programmet Operation X på TV 2, der kritiserer Nordea for at have ignoreret advarsler om, at 500-eurosedler, leveret til vekse...

Jeg SKAL være god til mit arbejde

Nordea

For 36-årige it-udvikler Felix Kim Nielsen og hans seks kolleger med autisme er det helt afgørende at vide, at de leverer hver dag.

Få plads på første parket til Nordeas Economic Outlook

Samfundsøkonomi

Meld dig til webinaret på dit lokalsprog og få rapporten, så snart den udkommer 24. april.

Vi bruger overskydende skat fornuftigt

Daglig økonomi Samfundsøkonomi Opsparing

To ud af tre vil lade de overskydende skattepenge forsvinde i det løbende forbrug eller spare dem op. Kun 17 procent har øremærket pengene til ferie.