Nordea sælger Liv & Pension til kunderne

21-12-17 9:18 | Nordea | Opsparing

Som kunde i Nordea Liv & Pension bliver du nu selv medejer af dit pensionsselskab. Nordea sælger nemlig den danske afdeling af Nordea Liv & Pension til foreningen Norliv.

Norliv købte for et år siden 25 procent af aktierne, og med dagens købsaftale vil foreningen fremover eje 70 procent af det danske pensionsselskab og dermed opnå aktiemajoriteten. I løbet af en kort årrække vil det fulde ejerskab overgå til Norliv.

- Vi har i processen set på, hvem der er den bedste ejer af det danske pensionsselskab. Ejerskiftet vil bringe virksomheden og kunderne endnu tættere sammen i det videre arbejde med at skabe løsninger, der imødekommer kundernes behov og krav, siger Gustaf Unger, der er nordisk chef for Nordea Liv & Pension.

Selvom pensionsselskabet i løbet af 2018 vil ændre navn som en konsekvens af ejerskiftet, vil du som kunde i Nordea ikke mærke nogen forskel i forhold til dit daglige brug af banken. Nordea vil fortsat tilbyde den samme rådgivning og de samme produkter inden for pension og opsparing.

Har du en pensionsordning hos Nordea Liv & Pension, vil vilkårene for den heller ikke ændre sig. Men med Norlivs overtagelse af ejerskabet vil du selv blive en del af ejerkredsen. Alle kunder hos Nordea Liv & Pension er nemlig automatisk medlem af Norliv.

Det nye ejerskab vil derfor være en fordel for dig som kunde. Norliv udbetaler en årlig bonus til sine medlemmer afhængig af pensionsselskabets finansielle resultater. Du kan derfor med stor sandsynlighed se frem til at få en bedre andel af den profit, som dit pensionsselskab laver. Og jo mere, du sparer op hos Nordea Liv & Pension, jo større bliver din bonus.

Herudover får du som kunde hos Nordea Liv & Pension i løbet af 2018 mulighed for en ordning kaldet DinKapital. Fem procent af din pensionsindbetaling kan anbringes i DinKapital, der er en investering med lav risiko, og som giver en stabil rente på pt. fem procent.

Hvis du har spørgsmål, er du som altid velkommen til at kontakte os.

Læs flere nyheder

Viser 5 ud af 566 resultater

Aktier i ny rekord

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Der er sat turbo på verdensøkonomien, men centralbankerne nedtoner inflationsfrygten og fastholder en ultra-lempelig pengepolitik.

Andreas Østerheden

Rentestigninger – er det godt eller skidt?

Investering Nordea podcasts

Sidste år var det lave renteniveau med til at fastholde et højt prisniveau på aktier, men nu oplever vi rentestigninger, så hvad sker der nu?

Man renovating a house

Effekten af COVID-19 – Hvilke kunder klarer sig bedst gennem krisen?

Samfundsøkonomi

Dansk erhvervsliv er i udbredt grad ramt af krisen i kølvandet på de gentagne nedlukninger af det danske samfund.

Boligpriserne går amok

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

ationalbanken forudser en svag vækst i dansk økonomi i år, men boligpriserne stiger med knap 10%.

Helge J. Pedersen, Andreas Steno Larsen

Finanspolitikken slippes løs, hvad siger Fed?

Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Joe Biden har fået vedtaget sin gigantiske hjælpepakke til amerikansk økonomi, og spørgsmålet er nu, hvordan Fed reagerer på udsigten til et superstærkt opsv...

Viser 5 ud af 566 resultater