Nordea sælger Liv & Pension til kunderne

21-12-17 9:18 | Nordea | Opsparing

Som kunde i Nordea Liv & Pension bliver du nu selv medejer af dit pensionsselskab. Nordea sælger nemlig den danske afdeling af Nordea Liv & Pension til foreningen Norliv.

Norliv købte for et år siden 25 procent af aktierne, og med dagens købsaftale vil foreningen fremover eje 70 procent af det danske pensionsselskab og dermed opnå aktiemajoriteten. I løbet af en kort årrække vil det fulde ejerskab overgå til Norliv.

- Vi har i processen set på, hvem der er den bedste ejer af det danske pensionsselskab. Ejerskiftet vil bringe virksomheden og kunderne endnu tættere sammen i det videre arbejde med at skabe løsninger, der imødekommer kundernes behov og krav, siger Gustaf Unger, der er nordisk chef for Nordea Liv & Pension.

Selvom pensionsselskabet i løbet af 2018 vil ændre navn som en konsekvens af ejerskiftet, vil du som kunde i Nordea ikke mærke nogen forskel i forhold til dit daglige brug af banken. Nordea vil fortsat tilbyde den samme rådgivning og de samme produkter inden for pension og opsparing.

Har du en pensionsordning hos Nordea Liv & Pension, vil vilkårene for den heller ikke ændre sig. Men med Norlivs overtagelse af ejerskabet vil du selv blive en del af ejerkredsen. Alle kunder hos Nordea Liv & Pension er nemlig automatisk medlem af Norliv.

Det nye ejerskab vil derfor være en fordel for dig som kunde. Norliv udbetaler en årlig bonus til sine medlemmer afhængig af pensionsselskabets finansielle resultater. Du kan derfor med stor sandsynlighed se frem til at få en bedre andel af den profit, som dit pensionsselskab laver. Og jo mere, du sparer op hos Nordea Liv & Pension, jo større bliver din bonus.

Herudover får du som kunde hos Nordea Liv & Pension i løbet af 2018 mulighed for en ordning kaldet DinKapital. Fem procent af din pensionsindbetaling kan anbringes i DinKapital, der er en investering med lav risiko, og som giver en stabil rente på pt. fem procent.

Hvis du har spørgsmål, er du som altid velkommen til at kontakte os.

Læs flere nyheder

Viser 5 ud af 515 resultater

Andreas Østerheden

Lyt til de seneste investeringsråd fra chefstrateg Andreas Østerheden

Investering Samfundsøkonomi Nordea podcasts

Nordea fastholder en aktieovervægt på trods af turbulente tider

Pengetræet Nordea podcast

Podcast: Bæredygtige investeringer

Bæredygtighed Investering Nordea podcasts

Lyt til Steen Blindum, investeringsstrateg i Nordea, og Caroline Rosberg, der er privat investor.

Couple signing loan

Nyt lån kombinerer fast rente og afdragsfrihed

Bolig

Med Frihed30 Fast tilbyder Nordea Kredit nu belåning af helårsboliger med både fast rente og afdragsfrihed i op til 30 år.

Signing dicument

Nordea gør det nemmere for kunderne at sikre sig selv og familien juridisk

Digital banking

Et nyt samarbejde mellem Nordea og TestaViva gør det nemt og enkelt at oprette de nødvendige juridiske dokumenter.

Men in solar panel field

Bæredygtig investering – godt for din formue og for kloden

Bæredygtighed Investering

Læs vores nye publikation om bæredygtige investeringer.

Viser 5 ud af 515 resultater